Gå til innhold

Mat til 5 måneder gammel baby som ikke vil ta flaske eller die på dagtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 og en halv måned har aldri ville tatt flaske, kopp eller tutekopp. Han elsker vann, men må gi vannet med t-skje. Begynte med grøt da han var 4 måneder.

I løpet av en dag spiser han ca slik:

kl 07 ammer

kl 09 en prosjon grøt

kl 12 ammer ( det er dette måltidet som er problemet )

kl 1530 middag + frukt til dessert

kl 1830 en halv prosjon grøt,stelles så for natten

kl 19 ammer før han legger seg

så er han opp en gang i løpet av natten for å amme

Problemet er på dagen i 12 tia,

han er sulten og sutrer men, har ikke tid til å die... suger litt så skal han opp litt, se seg rundt e.l. om jeg prøver å gi han puppen snur han seg bort og nekter å åpne munnen,om jeg fortsetter å prøve begynner han å gråte. Dette er spesielt vanskelig når vi er ute på handletur, på toget i barseltreff ++

Så mitt spørsmål er hva kan jeg gi han til dette måltidet? Kan jo ikke gi han mm eller mme med t-skje ( har faktisk prøvd,men han vil ikke ha )

Kan jeg gi grøt også til dette måltidet? Føler det blir mye med 3 grøt måltider på en dag? Eller er det greit? tenkte å prøve med grøt pluss og gi frukten som han vanligvis får etter middag, høres det greit ut?

Han er jo snart 6 måneder, da blir det flere varianter å vele mellom på butikken, men uansett må han jo få i seg væske. Nå kan man begynne med skiver, hva slags børd br man begynne med?

Dette ble mange spørsmål, å litt rotete, beklager å håper på mange svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med moset bannan og så ammer du i tilegg?

Når han blir 6-7 mnd kan du evt begynne med skive også. Jeg begynte med skive når mine var 7 mnd.

Skrevet

mos banan og avocado sammen, også har du litt morsmelk oppi. Avocado har mye fett, så det gir mange kalorier for han å gå på :) Så prøver du å amme f.eks enten før eller etter, for å se om han tar. Har hatt sånne perioder selv, og plutselig går det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...