Live30 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Lillegutt på 5 mnd blir fullammet. Men den siste mnd har vi forsøkt å gi han mm og vann på flaske og drikkekopp. Uansett type flaske eller kopp (har prøvd flere forskjellige) tygger han bare på tuten.....vil liksom ikke suge. Har lurt han noen ganger med å bytte fort fra smokk til flaske og da suger han noen sekunder til han får melk eller vann i munnen.....da slutter han og blir sint...... Han er en ivrig smokkbruker, så suge den kan han....he he! Skulle gjerne fått han til å ta flaske eller kopp slik at mamma får mulighet til å komme seg litt ut........noen ideer??
annesmil Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 hei... logget meg inn på dinbaby akkuratt nå for å spørre om det samme! Min gutt er også 5 måneder, og vil ikke drikke av noe, som du sier han blir "sint" når det kommer noe ut av flaska,koppen.Liker å leke med den, tyge på tuten men vil altså ikke suge. Min er også ivrig tutte suger.... Ville bare utrykke min sympati!!!
gullis Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Har hatt det samme problemet med datteren min. Hun tok flaske fra starten av men så gikk den en mnd hvor vi ikke ga henne det og når vi da prøvte igjen ville hun ikke ta flaske. Jeg kjøpte tommee tippee sin flaske med smokk fra 6 mnd. Her er det større hull eller fler hull og det er ikke så slitsomt for de å suge. Måtte også gå med henne i armen mens vi ga flaske, vugget litt frem og tilbake. Da tok hun:) Vi prøvte hver dag i flere dager på rad, og var ganske "strenge" med at det var alternativet for mat da. Kunne gjerne holde på en stund før vi ga oss. I tillegg kan det være lurt at pappaen gir det slik at barnet ikke merker melkelukten fra mammaen. Hold deg i et annet rom og vær sikker på at barnet er skikkelig sultent. Håper dere klarer det, er utrolig godt å kunne ha den friheten som mor.
annesmil Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Du skriver at du dere var strenge og at det var alternativet til mat, hvor lenge prøvde dere hver gang, og når hun ikke ville fikk hun ikke mat da før neste måltid? Til nå har jeg prøvd lenge hver gang ( ca halvtime ) men har da gitt meg og gitt puppen, men nå viker ikke det heller lenger på dagtid!!
Live30 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Føler vi gar prøvd alt.......forskjellige flasker og kopper, sulten, ikke sulten, nypumpa mm, oppvarmet mm, vann, mating i vippestol. på fanget, liggende i armen, pappa som mater med mamma i et annet rom...sov. begynner å bli tom for ideer. Jo mer vi forsøker jo sintere blir han.....kan det være lurt å gi det en pause ett par uker og så forsøke igjen, eller skal vi bare fortsette å trene????
temine Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Her må vi ha ganske stort hull i tutten, også kan ikke jeg vise meg mens flaskematingen pågår. Om jeg prøver å gi, eller bare er i rommet hyler og griner han. Er jeg ikke der og pappaen gir han går det som en drøm. Må være morsmelk da, hvis ikke går det ikke.
beibis Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Har samme problem her. Har i snart 2mnd prøvd ulike tåteflasker. (hun er 4mnd nå) Bare tygger på flasketuten. Får ut melken da, men den bare renner ut av munnen. Forstår tydeligvis ikke at hun skal svelge... Har kjøpt Tommee Tippee-flaske nå og håper at det funker. Må bare vente til helga når pappa'n er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå