Happy-Mama:) Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Har jeg skadet barnet mitt??? Datteren min er nå 5 uker gammel og liker seg veldig godt i vippestolen, faktisk så godt at det hender hun sovner der... Så lenge hun ikke sutrer eller gir uttrykk for mistrivsel lar jeg henne sitte der, av og til så lenge som i en time kanskje. Så sitter jeg nå og leser om barnet uke for uke i Baby-kalenderen min, og får helt sjokk når jeg kommer til barnets uke 8. For der står det at barnet nå (altså i en alder av 8 uker) er sterkt nok til å tåle å sitte i vippestolen i 10-20 minutter av gangen... Ble jo helt fra meg jeg, og nappet henne ut av vippestolen med en gang! Ingen som har sagt noe om dette til meg fra før... Tenk om jeg har skadet henne på noen måte!!
Frøken Freken Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Det går sikkert helt fint - alle slike råd og regler er jo laget for å være helt på den sikre siden. Tenk på alle barna som vokser opp verden rundt og mødre som ikke har tid og mulighet til å ta alle forholdsregler slik vi gjør! Forøvrig sa fysioterapeut til meg at når så små barn sover slapper de av i alle muskler, og belastningen blir mindre.
lykkelig78 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Hei! Du har nok ikke skadet barnet ditt, og som hun over sier så er det mange mødre som ikke har de mulighetene som vi her har. Jeg har en jente som er 5 uker og hun sitter også litt i vippestolen (10-20 min), mye fordi det virker som om det er den eneste plassen hun får til å bæsja skikkelig, men hun liker også å komm litt opp i stede for bare å ligge på sofa/ gulvet. Jeg kommer i allefall til å fortsette med korte stunder i vippestol!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå