mama73 m/tre søte små Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Vi reiser til Gran Canaria nå i januar, da lillegutt er 4 mnd. Blir borte i 2 uker. Jeg fullammer, så tenkte å ta med pumpe da vi også har med bestemor som kan sitte litt barnevakt innimellom;-) Men, må vi ha med bleier? Hva med solkrem? Er det sånn at disse små helst ikke skal smøres inn med solkrem, og bare være i skyggen? Har bestilt en solhatt til han på nettet, men må han heldekkes med klær, eller er det ok med shorts? Tenkte også å ha med vogna hans, og den blir vel sendt som spesialbaggasje, og går vel ikke av de 20 kiloene vi kan ta med? Koster dette noe ekstra forresten? Flere tips mottas med takk!
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Hei :-) Vi kom hjem fra Grand Canaria for en liten stund siden. Jenta vår var 7 mnd når vi var i syden. Det som er at det ikke er anbefalt å smøre babyer under 6 mnd med solkrem. Det beste er å ha henne i skyggen, med en kortermet body på. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt med litt MME i tilfelle det skulle skje noe problemer med ammingen din. Når vi var på stranden kjøpte vi et lite oppblåstbart badebassen og la henne nedi der med lekene siden under en parasoll. Hun storkoste seg oppi der. Vogna går på dine 20 kilo, men de var ikke å være så nøyne med vekta følte jeg fordi jeg hadde visst med meg 34 kg og måtte ikke betale noe overvekt ;-) God tur
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 Takk for svar og fine tips:-) Gleder oss til sol og varme nå! Hvor på Gran Canaria var dere? Vi skal til et sted som heter Las Meloneras i nærheten av Maspalomas. Noen som vet noe om dette? Evt noen gode restauranter å anbefale? Shopping?
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Viss det er ved costa meloneras har de en kjeeempe fin strandpromenade med fine butikker og cafer=) I maspalomas er det ett shopping center som heter faro 2, masse bra resturanter! Og så er det også ett tivoli der som hollydayworld, med bowling bane.. Så vill jeg anbefale å reise på Yumbo i playa del ingles maaaaaaaaaaaasse butikker=)=) Å shoppingcentre Atlantico er vel blant i største på øya.. Ligger vel sånn halvveis mellom flyplassen og maspalomas.. Men det går jo busser ditt=)=) Vært å besøke det også!! Vært på gran canaria oftere enn jeg har fingere og tær, da som regel i maspalomas=)
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Sååååå bra! Mange fine tips,- nå gleder jeg meg enda mer:-D Vi får med guttungens bestemor som barnevakt, så lettere for oss å shoppe litt da;) Er det lett å komme fram med barnevogn rundt omkring? Anbefaler du oss å leie bil, eller er det ok med vogn på buss? Og, til og fra flyplassen skal vi kjøre buss. Er det noen form for barnesikring ombord, eller bør vi heller leie bil?
isabell Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 hei vi var i på tenerife i oktober og gutten vår var 7 mnd. Vi hadde ikke med vogn da de hadde alt på hotellet,, det er mange steder du kan leie fine vogner,,men hvis du vil ta med din er valge ditt,, hadde med deg en til min første for mange år siden og den fikk endel trøkker her og der.. Noen flyplasser tillater at du benytter vognen frem til inngangen av flyet,, og tar den derfra. ring flyplassen. vi benyttet oss av solkrem, det finnes en på apoteket som koster 200 kr men er verdt det, men er ikke anbefalt før et halvt år,, men er den mest barnevennelige som vi fant.. hadde også med oss strandtelt som vi kjøpte på en lekeforetning til 100 kr, den er uv beskyttende, var fin til å ikke få sand overalt.. vil anbefalt å ta med bleier da det koster skjorta dernede,, var over dobbel pris, ta med litt nan ,, må lete frem apotek for å finne det. man vet jo aldri hvordan din kropp reagerer på sol og varme. Ta med deg bikini skift, er lett å få brystbetennelse når du sitter med våt bh,, man kan fint leie bil, da får du med barnesete... i bussen finnes det ikke noe,, du må ha han på fanget,, men er ofte belter til voksne der. husk smokkesnor på flyet, hvis du bruker det.. Vi hadde ikke på veien ned og det er et mareritt å lete frem den....hadde i kofferten, så hjemturen gikk fint. barnet får eget belte på flyet som festes til ditt, hvis du benytter grøt eller annen mat/pure, ta det med,, det er andre regler for sukker og annet i barnematen der nede og et kjent merke koster masse.. Husk mange badebleier, barna får ikke lov til å bade i hotellets bassenger uten, ( ikke der vi var) Gutten vår hadde shorts og t.skjorte og hatt som dekket nakken . Hadde også et teppe som vi la over vognen når han sov,, hadde en badekåpe som vi tok rundt han når han kom opp av vannet, hadde også hette på den, så den var fin når han satt på fanget.. Ellers ha en fantastisk tur.. skulle ønske det var meg...
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Vi skal reise med lille Charlotte i mars..blir borte i 2 uker.. Reisemål: Gran Canaria, Puerto Rico. Sunsuite Hotel. Vi har vært der 1 gang før å gleder oss mye til å komme dit igjen. De har norsk mat på hotellet(der ligger en dagligvarebutikk inne på hotellet) Storsenter 5 min gåavstand,15 min til nærmeste badestrand, badebasseng til barn og voksen oppe på hotellets tak. Barnevakter,barnerom,barnesenger til rommene,vifte og ventilasjon. Internett... Utrolig deilig å bo der å det er et utrolig barnevennelig hotell. Mange plasser å spise ute.. Badeland,bilutleige,fjellturer,go-kart,golf,buss,akvarium,dyrepark,lekepark,spar butikk innen 15 min gåavstand.
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Ja syns stort sett det er greit å komme rundt med vogn.. Husker ikke hvordan det er med barnesikring på buss.. Men mye er det jo gåavstand til når dere har kommet vel frem. Bortsett fra det er det greit med taxi, de får alltids plass til vogna i bilen,det er jo bare nevne at dere har barnevogn når dere ringer taxi,så kanskje dere får en større en=) Å så er det billig med taxi.. Med taxi fra flyplassen til maspalomas kom det på rundt 50 euro.. Men tror helt sikkert det går fint med bussen til og fra hotellet. Tror nok dere kommer til å få det kjeeempe fint!! Gran Canaria er herlig=)=)
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2009 Tusen, tusen takk for så mange fine tips!! Skal sjekke ut ang å leie vogn der nede, og huske bleier og badebleier! Også sikkert lurt å ha med litt mme ja;) Vi gleder oss veldig nå!:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå