Gå til innhold

Hun bare skriker og tuller med puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen har gått helt flott fram til nå, men plutselig har hun begynt å styre noe fælt med puppen. Hun suger to-tre sug så slipper hun samtidig som hun sparker med beina og klorer meg på brystet med armene. Etter hun har sluppet puppen blir hun sint og skriker og kaster seg etter puppen for så å gjøre det samme igjen. Dette begynner etter ca 3 min med helt normal amming.

Skjønner ikke hvorfor hun gjør dette. Har ammet henne når jeg har spreng og da gjør hun det samme så det virker jo ikke akkurat som om det er for lite melk.. Men hva vet jeg, det er ikke akkurat som jeg særlig lang erfaring i amming. Hun er jo bare 2 mnd.

Og om jeg tar henne vekk fra puppen så skriker hun et lite hyl så er alt bra. Men hun er jo fremdeles sulten, det må hun jo være for det går maks 5 minutter så begynner hun å leite igjen..

Oi ble langt dette.. Er så frustrert for har IKKE lyst å slutte å amme, men jenta må jo få mat i seg.. Noen som har noe råd, tips, evt vet hvorfor hun gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jeg langtifra noe ekspert på - men det samme var det med meg og datteren min da hun ble 2 måneder. Men forskjellen er med meg så var det for lite mat. Utdrivningsrefleksen ble og tregere så hun måtte stadig suge lengere og lengere før melken startet opp. Du sier du har nok melk og det synes jeg du skal stole på - mamma vet best! Jeg hadde vel kontaktet HS for å høre?

Skrevet

Det samme gjør tuppa her innimellom. Fatter ikke hva som skjer jeg heller. Jeg bruker å gi henne til pappan og la ham ha henne litt før jeg prøver på nytt igjen. Og om hun bare tulle og tuller så gir jeg opp hele greia. Hun får nok i seg mer enn jeg tror, for det går stort sett et par timer før hun begynner å hyle etter mat igjen. Har også prøvd å la henne suge litt på smokken og så legge henne til igjen, men er ikke helt sikker på om det egentlig har hatt noen effekt.

Har du lagt merke til om det er begge eller bare den ene puppen hun holder på sånn med? Kanskje hun kan være litt stiv i nakken og at det er ubehagelig å ligge som hun gjør når hun ammes? Jeg har hvertfall lagt merke til at snuppa nesten aldri gjør sånt om jeg legger meg ned og ammer, og hun har hatt låsning i nakken...

Du kan jo stikke innom hs og veie litt oftere så du vet at hun legger nok på seg hvertfall. Kanskje du kan få noen råd der og? (Del dem gjerne!)

Skrevet

Tror egentlig det er ganske vanlig jeg (",) Sett flere innlegg om lignende tilfeller her inne, og opplever det iblant selv. Prinsessa vår er 8 uker idag, og oppfører seg likedan noenganger. Jeg har erfart at hun ofte har luft i magen, hjelper å "slenge henne på skulderen", eller andre rape/prumpe-tiltak ;o) Andre ganger er hun rett og slett trøtt, og sovner som en dupp hvis hun legges i vogna si.

Ble kjempefortvilet første gangen hun gjorde det, hylskrek og nektet å ta puppen, fikk helt hetta jeg! Men det ordnet seg etter noen minutter, byttet pupp, da gikk det bedre (hun hadde nok vondt i magen, mindre vondt å ligge på andre siden)

(og jeg vet jeg har masse melk, hun spiser veldig godt og legger MASSE på seg ;o) )

Lykke til!

Skrevet

Hadde flere slike perioder med snuppa. Husk at det vil komme nye perioder med ting og tang hele tiden, utrolig slitsomt noen ganger.. Plutselig er det over.

Nå er snuppa snart 8 mnd og har nesten ikke tid til å ligge å suge, er så mye annet å se på :)

Men, hun hadde altså flere perioder med dette, kanskje i ca 2 uker av gangen. Bare prøv å få i henne så mye du kan, også håndmelker du f.eks ut litt, slik at melkeprod ikke går ned (dette kan du også forsøke å gi etterpå på skje eller kopp eller sprøyte f.eks, så vet du at hun har fått i seg litt). Evt om du pumper. Innimellom, når snuppa ikke ville ligge sånn, la jeg meg ned og ammet, det funket noen ganger. Sett deg i helt rolige omgivelser, demp lyset, så dersom du ønsker å fortsette å amme - hold ut litt til.. :) det ordner seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...