Gå til innhold

Hvordan har dere gjort det med vinterdress?

Anbefalte innlegg

Minibolla har ikke fått ordentlig dress enda, av typen man kan rulle rundt i snøen med. Til nå har vi bare brukt en tykk "vogndress", men den begynner å bli for liten og nå kan han jo gå.

Har dere kjøpt dress som muligens vil passe neste vinter også? Han er 81 cm nå, og det er jo ikke lett å vite hvor mye han vil vokse på ett år. Vil str 92 bli altfor stort?

Fortsetter under...

Jenta mi har dress, men har ikkje vert ute i snøen med den sia vi ikkje har hatt noke snø.

Vansklig å sei ka som vil passe neste år, gutten min på 2,5år sin dress er 86/92. Han er veldig lang. Så dressen må være stor i str.

• 2 uker senere...

Min gutt på nå 2,5 bruker nå 86/92, men det er jo vanskelig å vite hva som passer til neste vinter. Jeg har heldigvis bare arvet tøy til Helene i år, så trenger ikke å fundere på det med vinterdress til henne...

Nå husker jeg ikke om gutten din skal i barnehagen, i så fall bør han jo ha en skikkelig vinterdress. Men det er jo så kort tid igjen av vinteren, så dersom du skal være hjemme med gutten din så hadde jeg ikke brukt mye penger på en dress. Dumt å kjøpe noe som er alt for stort også.

Jeg vil tro at 92 kanskje blir litt vel stort nå, men så tror jeg kanskje også 92 kanskje ikke kommer til å holde hele vinteren neste år... Æsj, vanskelig å vite altså.

Tror jeg hadde satset på en billig 200 kroners dress i størrelse 86 på salg jeg, den holder sikkert i massevis dersom du bare skal være ute korte stunder nå. Bruk heller godt med ull under.

Tror jeg at jeg hadde gjort i hvert fall... :o)

Jeg har heldigvis vinterdresser i alle størrelser fra str. 80 og opp over liggende på loftet fra storesøster. Jeg har fundet frem den minste (str. 80) men lillemor har ikke hatt den på ennå. Hun går ikke ennå og har hende derfor alltid i pose i vognen når vi er ute. Men jeg kommer nok til å ta den i bruk her ut over vinteren når det blir mer sol og hun kan leke seg på bakken.

Mht. størrelser er det utrolig vanskelig. Det er nesten umulig å si hva som vil passe om 1/2 år og dressene er nok så forskjellig i størrelsene. jeg bruker stort sett Reima dressene og synes de er nok så store i størrelsene. Storesøster brukte i alle fall str. 80 til hun var 2 år. Min erfaring er det er best å kjøpe noe som passer dem nå. Det kan også hindre deres mobilitet om klærne blir alt for store.

Som carina skriver så avhenger det vel litt av om han skal i barnehage eller ei. Om han "bare" er hjemme kan du gå for en billigere dress, men skal han i barnehage anbefales det nok å investere i en god, solid dress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...