Gå til innhold

fortsatt sprinkelseng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle er barna deres når de bytter til "stor" seng??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytter om ca en måned. Da er han 2 år og 4 mnd. Håper det går bra.

Skrevet

har også tenkt på å bytte, hann er 2 år. men noen sier det er bare domt siden han ikke kryper ut av sprinkelsengen sin enda

Skrevet

Vi bytter til våren/sommeren. Han blir 3 år på seinsommeren.

Skrevet

Vi bytta 28 desember, da fikk han stor seng. Eller han fikk den vi har brukt til gjesteseng, han skal få egen seng når vi har litt bedre råd og finner ei seng vi lika

Han har hoppa ut av grindsenga i mangen mnd, så det var på tide med ny seng

No er det ikkje noke tull om kveldane heller, legger seg fint:)

Skrevet

hun var 19 mnd. hun har hatt den i 1 år nå. og det har ikke vært noe problem enda...

Skrevet

Han er 2,5år i dag

Skrevet

Vi bytta nå i desember. 2 år og 11mnd.

Skulle bytta før i vinter men pga gubben som måtte jobbe en del overtid og minsten ble forkjøla og så kom julestria oppå det hele der igjen..så vi fikk gjort det i romjulen :)

Går så bra så :)

Skrevet

Datteren vår må holde ut i sprinkelsengen til sommeren, da er hun nesten 3. Vi har rett og slett ikke plass til noe annet enn sprinkelseng til henne der vi bor nå, men skal flytte til sommeren. Hun har ikke begynt å klatre ut av den ennå og er veldig glad i sengen sin, så jeg ser ikke noe problem i at hun bruker den en stund til ;)

Skrevet

Vi bytta i sommer. (han ble 2 år i sept) Ingen problem! Det er kun en kveld han har klatret ut av senga si etter leggetid. Han er vanligvis trøtt om kvelden, da. Sovner fort ;o)

Skrevet

Guttungen på to sover fortsatt i sprinkelsenga si. Han klatrer ikke ut av den ennå og det er jeg veldig glad for (storebror hoppet glatt over når han var ti måneder :-). Så så lenge den er stor nok og han ikke kommer seg ut av den ser jeg ingen grunn til å bytte.

Skrevet

Han ble 3 år i november..

Har sin tredje natt i stor seng! Og det går KJEMPE bra! Han har ikke gått ut en eneste gang, flinke gutten vår =)

Skrevet

Hei!

Vi byttet til stor seng nå en uke før jul ca. Han er 2,5 år. Det gikk over all forventning, trodde vi kom til å holde på hele kvelden og evt. natta med å følge han tilbake til senga. Men fra første natt har det vært ganske så problemfritt. Er han ikke trøtt nok hender det han tasser ut, men har ikke vært noe stort problem i det hele tatt. Syns egentlig det bare er kos at han kommer inn om morgenen jeg :-D Vi har vært veldig strenge på at han ikke får lov å gå ut av sengen på natten, for da skal man sove.SÅ i dag morges hørte jeg han rope (sånn 07.15) " mamma? kan jeg komme inn nå? ... veldig kos!

Lykke til!

Skrevet

Bytta i høst - da hun var to år og tre måneder. Hun kunne fint ha sovet i sprinkelseng lenge ennå, men vi byttet fordi vi ville hun skulle få ny seng i god tid før det kommer en ny baby og overtar sprinkelsenga. Ville ikke at hun skulle føle at den nye babyen tar senga hennes.

Det gikk over all forventning med ny seng. Trodde hun skulle løpe ut i stua hver kveld, men det har hun ikke gjort i det hele tatt.

Et råd til dere som skal skifte fra sprinkelseng til annen seng: Ha det mørkt på soverommet. Det er mindre fristende for ungen å gå ut av senga og leke eller komme ut i stua hvis det er stummende mørkt på soverommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...