Gå til innhold

Hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger, er gravid igjen...

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått nr 3, etter svskapsforgiftning 2 ganger, eller vet om noen. Synes dette er veldig skummelt, og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre! Er ikke klar for å få det en gang til med komplikasjoner, sist gang var det så ekstremt skummelt.

Trenger råd...

Fortsetter under...

Har ikke noe erfaring selv annet enn at jeg har "hørt om" et par stk. Ei fikk fire barn i uke 32, mens ho andre fikk det to ganger av fire. Lunefull og mystisk sykdom det der..

Jeg har kun hatt det en gang. Akutt og alvorlig i løpet av uke 31.

Hva sier legen din? Det må vel være det beste du kan gjøre, å ta kontakt med alt støtteapparat rundt deg og få klarhet i hvordan dere skal følge opp svangerskapet osv. Kanskje du også bør snakke med legen om redselen. Jeg vet at jeg kommer til å trenge hjelp for det psykiske neste gang i hverftall. Profft eller ikke - jeg må ha noen jeg kan tømme all mine bekymringer på som er klar for nettopp den oppgaven.

Noen andre enn barnefaren helst.. for det går dårlig har jeg erfart..;)

Hvor tidlig har du fått sv.skapsforg. de forrige gangene?

• 1 år senere...

Hei! :)

Har hatt svangerskapsforgiftning i begge mine tidligere svangerskap, 1.gang satt i gang fødsel i uke 37 og andre gang i uke 34+5 (mer alvorlig andre gangen).

Er nå gravid med nr 3! :)

Har gått til jevnelige kontroller oss jordmor og lege minst en gang i uken siden uke 16.

Er nå i uke 25, ble innlagt på sykehuset for 4 dager siden pga forhøyet blodtrykk, proteiner, ødemer og hodepine. Legene sier at i værste fall må jeg være innlagt frem til fødsel.. :(

Veldig kjipt, savner jo prinsessene mine hjemme, å di gråter å savner mamma`en sin.. Så sårt å snakke med de på telefon, når de er så lei seg. Er over 2.5 times kjøring til sykehuset så besøk må begrense seg til helgene!

Hadde jo selvfølgelig håpet på et problemfritt svangerskap denne gangen, men sånn ble det dessverre ikke.. Får bare smøre seg med tolmodighet og krysse fingrene for at det ikke blir like alvorlig som sist!

Men dette blir absolutt siste ungen på oss, klarer ikke mer bekymringer, stress, savn, komplikasjoner osv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...