Gå til innhold

Legging på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ukjent territorie for meg! Har til nå hatt ei jente som har nekta å sove på dagtid, men etter behandling hos manuellterapaut har hun plutselig begynt å sove. Så nå lurer jeg på hvordan jeg best mulig skal gjøre dette med soving på dagen.

Bruker å legge henne når hun begynner å gni seg litt i øynene. Da blir hun lagt enten i vognbagen eller i lekegrinda med noen kosedyr eller ammeputa pakka litt godt rundt hodet. Så har hun et par leker som henger over seg som hun kan ligge og se på til hun har lyst å sovne. Men så begynte jeg å lure på om det egentlig var så lurt likevel. Kanskje hun da blir liggende våken lenger enn om de ikke hadde vært der? Hmh, men hun sovner jo etter en liten stund, så da er det kanskje greit likevel??

Har dere noen rutiner før de blir lagt på dagtid eller er det bare rett til "sengs" uten noe synging og dilling? Jeg bare sier natta (som jeg føler blir et litt feil uttrykk ;) hihi) og gir henne smokken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bare lagt lillemann i vogna si (sover kun der - vogga når han var bitteliten) uten noe mikkmakk. Der sovnet han med en gang, og gjør fortsatt (10 mnd nå) Han har smokk og kosekluten sin da.... det er livsviktig..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...