Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er jo greit at de passer litt, da, men det trenger jo ikke å være helt overdrevent?

Hvis man har et barn som heter Asbjørn feks, blir det jo litt "rart" å kalle neste barnet for feks Isabell, syns jeg.

Navnene må klinge litt sammen, men det er ikke det jeg tenker på når jeg velger navn på mine små.

Men jeg liker jo også navn som "står i stil" til hverandre, da.

Fortsetter under...

Tror de fleste foreldre bevisst eller ubevisst velger søskennavn som står noenlunde i stil. Det er jo ikke de samme foreldrene som liker Noah Leander som liker Lars f.eks. Derfor ser du sjelden to brødre som heter Noah Leander og Lars.

Men jeg synes enkelte velger navn som er for like, for at de skal passe sammen. Synes det blir nesten komisk med søsken som Marius og Marie, Kristoffer og Kristine, Sandra og Sindre etc.

Er enig med dere altså. Men det kan jo dukke opp problemer. Jeg har vært alene siden jeg ble gravid med datteren min. Jeg valgte navnet selv. Nå har jeg funnet meg en ny kjæreste. Hva om vi en gang i fremtiden bestemmer oss for å få et felles barn? Kan jo ikke vite hva slags navn han liker. Kan heller ikke forvente at han skal like navn som passer med det navnet jeg alene har valg å kalle min datter fra et tidligere forhold.

Nå er vel ikke Ingrid det vanskeligeste navnet å passe til, men uansett. Det kan oppstå problemer i slike tilfeller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...