Gå til innhold

Kan vi fryse ned min samboers sæd i fryseren hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en jobb som gjør at jeg bekymrer meg for sædkvaliteten.

Holder det å ha det i f. eks sterile urinprøveglass, så fryse det ned hjemme? Så kan vi tine den opp og sprøyte den inn om nødvendig?

Må man tine den sakte, eller er det ok med 3 min på laveste effekt i microen?

Skrevet

Det går kjempe fint. Vi har fått 2 barn på denne måten. Vi spøytet sæden inn i kjeden med en mellom lang sprøyte. Vi hadde det i frysen hjemme. Men lot det tine i rom temperatur. De kan bli ødelagt av micro.

Skrevet

Ok, da skal jeg huske at vi ikke må bruke microen.

Kjøpte du bare vanlige engangssprøyter på apoteket?

Skrevet

Vi frøys ned egga også. Så la vi bare egg og sæd i mikroen på heve program i 9 mnd.

Snakk om praktisk!!

Skrevet

Herlighet, hvorfor må dere tulle med noe som for meg var alvorlig.

Jeg er oppriktig bekymret for hans sædkvalitet, og vil sikre meg. Vi har bare ett barn, og jeg vil sikre meg at vi kan få flere om noe skulle være galt.

ikke svar da vel, om dere ikke har noe bedre å komme med.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke du kan fryse den hjemme på -20 grader! det må fryses ned i flytene nitrogen som holder mye lavere temperatur enn -20!

Skrevet

Kjøpte sprøyter på apoteket. Jeg la en pute under rompa så jeg kom langt opp. Skrevet skikkelig, mannen førte sprøyten inn og injekterte sæden. Vi måtte gjøre det 2 ganger hver gang. Men det fungerte kjempe fint HI

Skrevet

Husk å bruke nitro fryser ja. Vi fikk kjøpt det av en kompis som jobber med dette. En liten beholder. Kjempe bra og effektivt.

Skrevet

Ja, hvis du anskaffert en sånn type fyrser med nitrogen er der fullt mulig vil jeg tro!

Skrevet

Sinnsykt kjipt om du skulle ta feil av isbitene og sæden også..

Skyller ned ungene dine med cola liksom.

Skrevet

Åssen tror du sæden blir fryst ned på sykehus da libido!!? Snakk om å være dum...... hehe...

Skrevet

Hva så om jeg skyller ned sæden med colaen.

Gir ikke du mannen blow jobs da?

Skrevet

Ikke i isbitformer på -18 hvertfall. SÅ dum skal jeg ikke ha på meg å være!

Skrevet

Dette er et seriøst innlegg! Vi har nitro beholder som vi benytter og sprøyter det inn. Dette er seriøst og fungerer helt fint. Fått 2 barn på dens måten.

Så ikke gjør narr av dette. Forstår Hi veldig godt. Få tak i en nitro beholder så ordner det seg.

Skrevet

Jeg tar spørsmålet ditt på alvor og svaret er desverre nei.

Egg og sæd må fryses på -160 grader (ca.)

Sædcellene vil dø i en vanlig fryseboks på -20 grader.

Dette fordi de ikke fryser og de lever bare opptil 5-6 døgn (eller var det enda mindre, noe sånt i alle fall).

Hadde det vært mulig hadde nok veldig mange benyttet seg av det, hvis mannen ikke var hjemme ved eggløsning osv. :)

Skrevet

Sæd skal fryses ned sammen med kvelestoff (N2)

på -196 grader.

Skrevet

I Norge finnes det ingen tilbud til friske mennensker å fryse ned sæd.

I danmark får du gjort det til rundt 5000,- kroner.

Skrevet

Vi har samme nitro beholderene som er på sykehusene, med N2. Så slapp helt av. Libido du må bare klappe igjen brøddøra di. For hvem sitter og lyver om slike ting som dette.

Vi kjenner en som jobber i firma som leverer slike ting til helse sektoren. Så vi har alt som trengs!

Skrevet

Hvem som lyver om slike ting?

Vel, jeg gjetter vilt nå altså, men:

Anonyme på BIM/DIB!!!!

Skrevet

Haha, hvem som sitter og lyver om dette???

Kanskje en som spør om man kan tine sæd i micro!

Herregud, det er bare å gratulere det vettu.....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...