Ludviginne - mamma!! Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Noen som har erfaringer med det?
Marit82 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Wild Guess: Handla på Reflex på Lade idag? Det har iallefall jeg , å kjøpte akkurat den stolen. Men vet lite om den, lurer jo på om den kom bra ut i test osv, så jeg henger meg på spm ditt
novemberjente08 Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Ja jeg har det:) Er fornøyd, kjempelett å feste i basen og babyen sitter stødig i det. Eneste minuset for min del er at jeg synes det er litt tungt, men jeg har ikke peiling på hvor tunge andre seter er da. Så kan godt vær det er normalt
Ludviginne - mamma!! Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Nei, kjøpte ikke urderte, men dama i butikken sa det hadde vunnet like mange tester som det hadde tapt... Fant lite om det på nett... Har den 0-13 kg til junior nå. og ja, den er tung...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Vi har den til gutten vår på 9,5 mnd. Har litt delte meninger om den egentlig.. Han sitter godt i den, mye støtte, og lett å montere. Men når han sover skikkelig dypt, så faller hodet hans forover, sånn at han hele tiden prøver å få det opp igjen mens han sover.. Og da har vi den i maks hvilestilling. Ikke akkurat ideelt! Men det kommer vel litt an på hvilken bil dere har, hvor bratt puten er.. Vi har Ford Mondeo st.vogn 04-mod.
sebastian + en til Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Hei Jeg kjøpte det sete for et par dager siden, hadde heller ikke sett så mye til dette setet på nettet. Men selgeren i butikken overbeviste meg da hun fortalte om en kunde hos dem som hadde akkurat dette setet, hun hadde kræsjet med en sement bil i 70 kmt, fører knakk ryggen og alle måtte skjæres ut av bilen. Babyen hadde ikke en skramme, rednings folka hadde sagt at de skulle være gla for at de hadde et så bra barnesete:) Men jeg er på tråden, syntes dette setet ellers er stort og tungt til å flytte mellom biler.Hva gjør dere? Kjøper et brukt ekstra eller er alle så tunge som dett å flytte med seg?? Er jo så himla dyrt med bilsete og ,at det er jo ikke bare og kjøpe to stk....
2hærligegutter Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Det finnes ikke mange seter som er enkle å flytte når det er bakovervendt. Og de sitter mye brattere enn i babystolen. Noen har mer skrå seter enn andre. Cosmicen var et av de setene som passet bilen vår best, får ikke full hvilestilling uansett pga skrå seter. Akta Graco er jo et ganske kjent svenskt merke da.
Yrha Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Kjempefornøyd med Cosmic'en ja! Vi har Besafe Izi Combi i den andre bilen (ja, vi kjøpte en stol til hver bil - vi klarte ikke tanken på å drive og flytte bilstolen over ved behov!). Cosmic'en er litt mindre og litt lettere enn Besafe'en (skjønner ikke helt hvorfor vekt er så viktig?), og dessuten er hvilestillingen bedre i denne enn i Besafe'en.
jippii Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Ser noen helt øverst her forveksler to typer seter Akta Graco cosmic comfort er sete nr 2. Fra 0-25kilo (18kilo baovervendt). Det sitter fastmontert med bilens seler i bilen hele tiden. Akta Graco Logico s, er sete nr 1 Fra 0-13kilo. Dette har base og man kan bære med seg bilstolen løst. Vi har selv begge typene. Det setet som er spurt om (comsic comfort) er vi kjmpe fornøyd med! Sitter stødig og det virker veldig sikkert. Har kommet veldig godt ut i tester.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Ja , nå begynte eg å lure litt... Har hatt begge to her og, bruker Cosmicen til snuppa no. Og sønnen min har brukt det i et år før det. Har ikke noe negativt å si om det, utenom at det er litt tungvindt vist en skal bytte bil ofte... Men det blir en vane..(men har ik prøvd andre seter, så det er bare min mening)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Vi hadde tenkt å kjøpe bilsete hvor vi kunne bruke isofix, men tulla var rett og slett for lang i ryggen til noen av disse setene (selen måtte allerede nå på øverste stand, og da ville det ikke holde helt til neste setekategori...), så derfor ble det Acta Graco Cosmic comfort for oss. Jeg anbefaler derfor at dere tar med babyen og prøver setet, for vi kom hjem med noe helt annet enn det vi hadde tenkt på på forhånd. Er enig i at setet er tungt, men jeg synes at alle setene vi så på var tunge. Vi har derfor valgt å kjøpe to seter, for hos oss kommer en til å kjøre til barnehage og den andre hente. Det er så viktig at det blir satt riktig fast i bilen at vi ikke ville ta noen sjanser (vi brukte ganske mye tid på å montere det) på at det ved litt hastverk ikke skjer ordentlig... Vi har også opplevd at tulla blir hengende litt forover med hodet når hun sover, selv om setet er i den største hvilestillingen. Vi var ikke så fornøyde med det. Men, så oppdaget vi tilfeldig at det er avhengig av hvordan hun blir satt i setet. Hvis hun er trøtt og forventer at hun kommer til å sovne, setter vi henne litt mer "liggende", slik at hun får mer støtte til hodet. Litt vanskelig å forklare, og det høres kanskje litt rart ut, men hun sitter godt i begge tilfellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå