mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 ..For det gjør nemlig IKKE min.. Han får totalt panikk med en gang jeg legger ham i senga, hyler og vrir seg.. Og jeg har prøvd å legge ham veldig trøtt, litt trøtt, ikke trøtt i det hele tatt og overtrøtt.. Og det funker som regel veldig dårlig uansett. Har prøvd å hysje, kose, bli i rommet o.s.v. men det ender som oftest med at han må opp igjen av senga og ammes/bysses i søvn.. Har prøvd å la ham ligge å sutre litt, men det stiger bare i volum etterhvert som sekundene går, så jeg orker ikke å høre på, tenker at det kan umulig være bra.. Er vi flere..? Leser så mange steder at det er viktig å la babyen lære å finne roen selv, men ser ut til at det er for tidlig for lillegutt enda.. Han blir som regel bare mer og mer vill jo mer vi prøver. Så nå tenker jeg at jeg har lagt det på hylla et par uker til, ja.. Tenkte det skulle bli bedre når vi kom over jul og var ferdig med fartinga, men den gang ei.. Noen andre som har hatt det sånn, og at det plutselig har gått seg til på egen hånd eller noe sånn..?
MissJ Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Vi hadde det sånn helt til lille snuppa var nesten 3 mnd. Orket heller ikke å høre på gråtingen. Tror ikke det er meningen at de skal gråte seg i søvn i den alderen. Tenker at man må bygge opp tilliten først. Og når babyene våre vet at vi ikke er langt unna, selv om vi ikke har hudkontakt, da blir ting enklere. Snuppa ble enklere å legge samtidig med at hun begynte å like å ligge for seg selv å pludre. Nå sovner hun fint.. men med hjelp av smokken. Har litt dårlig samvittighet, for det er vel streng tatt ikke å finne søvnen selv. Men det gjør både dager og netter SÅ mye enklere. Snuppa er 3 1/2 mnd nå.
Mama B Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Samme her HI. Lillegutt her må fremdeles bysses eller ammes i søvn ja.. Han bruker ikke smokk da..
minlilletass Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Huff, her er mini 4 mnd og greier ikke aa sovne selv nei.... Han maa kjoeres i soevn i vogna paa dagtid og sovner til puppen paa kvelden. Jeg proever aa trappe ned paa stimulansen, og naa faller han til ro litt selv etter litt kjoering i vogna og jeg proever aa la han sovne helt selv mens vogna staar i ro. Legger jeg han ned i senga blir han helt krakilsk! Han tar ikke smokk og liker ikke sutteklut, saa jeg synes det er litt vanskelig. Vi har en slik bamse med lyd, men jeg vet ikke om det hjelper eller ikke. Vi har flyttet mye, saa jeg haaper det kommer seg etterhvert naar mini blir mer vant til aa bo her. Han krever ganske mye oppmerksomhet paa dagtid, saa jeg er litt sliten!
Høna08 Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Et lite spørsmål bare, når dere har ammet eller bysset til søvn legger dere dem da i seng/vogn eller annet? Her er det ikke bare byssing og amming så må til, men med engang jeg prøver å legge han for seg selv etter han har sovnet så våkner han etter fem minutter. Hvis jeg stopper og trille når vi er på tur våkner han og (han våkner t.o.m av at jeg går inn på kjøpesenter og triller!!!) Har heldigvis et superdupert bæresjal som er blitt redningen, men litt slitsomt at han aldri kan ligge alene. Er nå 11 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå