Babyjente08 *:) Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Tuppa mi har fått rød og irritert hud i disse foldene, sprekkene eller hva jeg skal kalle dem under haka. Noe jeg kan smøre på dette? Er redd for det skal bli betennelse. Hun er bare 3mnd.
bollemie Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 dette har min jente på 3 måneder også, og så lukter det sur melk i foldene. Jeg pleier å "strekke" halsfoldene ut og spyle med mye lunket vann der, men det aller viktigste er å tørke godt i disse foldene etterpå, for fuktighet kan gi sår. Så mitt råd er å tørke godt her etter bading o.l.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Vi bruker talkum og hårføner der....det funker.Og bare sjekke når gulper el noe om det er fuktig der slik at du får tørket det....
*Lilly* Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 smør på weledas sinksalve..da blir det borte på 2 dager..den er helt super..bruker den på bleieutslett, bak ører og i halsen...veldig bra!kjøpes på helsekost
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Snuppa her hadde det mye når ho var mindre og ikke beveget seg like mye... er viktig å tørke godt der, for huden får ikke luft det når de er så små.. Smøærer m sink og det hjelper m engang...
010808 og 200312 Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 jeg passa på å tørke godt der under, og lot henne ligge på magen for å strekke hals så det ble lufttørket samtidig som hun ble mye flinkere til å holde hodet oppe:)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Vi bruker babypudder(talkum) i hudfoldene på halsen og evt under armene og på lårene. Vasker også godt halsen flere ganger for dag pga gulping, slik at det ikke blir liggende fuktighet som lager sår. Og tar da gjerne også talkum på for å holde det tørt.
UpsyDaisy Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Vi vasket, tørket godt og hadde på potetmel på den tiden. Funket helt supert!
FruBoger fødeklar Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 vasker halsen etter hver gulping.. og når vi skifter bleie... blir jo sårt n¨år det blir klissete og huden gnisser der hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå