Gå til innhold

Noen "raske" spørsmål!Fint med flere svar!=D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har fått til en bra kvelds/sove rutine for babyen deres, og babyen da sover borte, får dere de babyen sover hos følge rutinen?

Lar dere andre bade babyen deres?

Hvor ofte bader dere babyen, inngår dette i kveldsrutinene?

Hvor ofte har dere babyen på overnatting hos andre?

Når legger og står babyen deres opp?

Sover babyen mye på dagtid?

Masse spørsmål gitt =P hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar dere andre bade babyen deres?

Jepp, besteforeldre og filleonkler(!) hjelper gjerne til :)

Hvor ofte bader dere babyen, inngår dette i kveldsrutinene?

Er ikke del av vårt kveldsrutine. Dusjer ofte med meg, ogbader mest for egen kos..plasking osv.

Hvor ofte har dere babyen på overnatting hos andre?

Har aldri overnattet hos andre (8 mnd om noen dager), men har hatt barnevakt hjemme hos oss. Hun har sovet borte når vi alle har vært på farten..

Når legger og står babyen deres opp?

Legger seg i 19 tiden og våkner i 6-7 tiden (gjesp!)

Sover babyen mye på dagtid?

3 dupper, passer på å vekke henne senest 1630 på ettermiddagen, ellers er det ikke bare bare å få henne i seng!

Skrevet

Vi har ikke hatt babyen på overnattingsbesøk etter at rutiner ble innført, men hatt en her hjemme til å passe og legge lillegutt når vi var på julebord.

min erfaring er at det er lett å fortelle folk om rutinene vi har, men det er vanskelig for de å følge dem... iallefall når de bare har fått de fortalt og ikke vært med å lagt babyen sammen med foreldrene...

og jeg vet at hvis svigers skulle hatt lillegutt hadde de ikke fulgt mine råd... hehe... men det kommer vel ann på!

Andre må gjerne bade babyen min! men ingen andre som har gjort det enda git...

Vi bader kanskje 1-2 ganger i uken, så det er ikke endel av leggerutinene våre!

Synes det er greit med rutiner det er gjennomførbart å ha også når en er borte! Så her går det i pysj og kveldsmat, så rett i seng uten for mye dilldall.... håper å kunne holde på den!

lillegutt får kveldsmat rundt kl 1830. er da som oftest i seng og i drømmeland til kl 19.00

han våkner mellom 7.00 og 9.00. (les: oftest ved 7 tiden hehe...)

her er det ca 3 dupper i løpet av dagen. to på ca 45-60 min og en lengre dupp midt på dagen... (1,5 - 3 timer)

Slik har vi det for tiden, og lillegutten er mnd.

men rutiner endrer seg hele tiden, så får se hvor lenge det varer!! hehe

Skrevet

Godgutten min har ikke sovet borte (uten at jeg også har vært der) ennå (han er 5 måneder), men den gang det skjer vil jeg fortelle om rutinene og forvente at barnevakten gjør sitt beste for å følge våre rutiner.

Vi bader normalt sett 3 ganger i uken. Dette gjøres i forbindelse med morgenstellet. Prøvde å bade på kveldstid, men da er han ofte trøtt og blir fort grinete under badingen. Jeg lar gjerne andre bade babyen om de har lyst, men lar nok ikke den 11 år gamle halvsøstra bade alene, selv om pappa'n hennes (og altså min mann) sikkert hadde latt henne få gjøre det.

Vi starter kveldsstellet klokken 19. Da er han i seng cirka 1930 og sover stort sett før 2000. Han får mat noen ganger i løpet av natten/morgenen. Dagen starter vanligvis i 9-9.30 tiden (jepp, jeg vet jeg er heldig!!)

I dag har han sovet 3 ganger; første gang 40 minutter, andre gang 50 minutter og tredje gang 100 minutter. Dette kan variere veldig fra dag til dag. Ofte våkner han igjen etter 30 minutter. Noen ganger kan jeg få ham til å sovne igjen ved å svinge litt på bagen.

Skrevet

Gutten vår har ikke sovet borte ennå, men når det skjer vil jeg at barnevakt følger rutiner om det er mulig.

Har ikke latt andre bade ham, men hvis besteforeldre vil, og det passer seg sånn, så er det ok....

Bader ham to ganger i uka i forbindelse med kveldsstellet.

Vi legger ham ca 19.30. Vi starter dagen ca kl 9.

Han sover som regel 2 "blunder" ute i vognen på formiddag/tidlig ettermiddag ca 4 timer tilsammen. Eventuelt en lur inne på en times tid sent på ettermiddagen.

Gutten vår er 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...