Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Del Skrevet 5. januar 2009 Har prøvd å fortelle bhg nå i flere mnd at hun ikke kan sove i bhg for da vil hun ikke legge seg før kl 21 på kvelden og våkner flere ganger på natta og får forlite søvn på natten, men de sier at hun er såååååå trøtt og må ha duppen sin. Eneste jeg får høre når jeg henter henne er hvor sutrete hun har vært den dagen og sååååå trøtt. Har også sagt at de må vekke henne etter 1 time eller mindre men de lar henne bare sove til hun våkner eller lurer meg med å si at hun våknet etter 1 time osv..... men jeg merker jo at hun har sovet lengre når jeg skal legge henne på kvelden. I helgene lar jeg ikke henne få noen dupp og da er hun jo veldig trøtt rundt 4 tiden men da finner vi på masse og legger henne rundt 18:30 og sover hele natten til kl 6-7 og er mere opplagt og ikke sååååå sutrete. Hva skal jeg gjøre med bhg da???? De vil jo ikke høre. Vurderer virkelig å skifte bhg nå. Er d ikke vi som foreldre som skal bestemme over barna våre????? Hilsen rimelig frustrert mamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139385096-bhg-vil-ikke-kutte-ut-dagduppen-til-snuppa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Del Skrevet 5. januar 2009 Jo det er du som bestemmer dette. Jeg har selv lurt en alenefar som ville at ettåringen skulle sove 30 minutter, men da passet jeg på å spørre hvordan det gikk på kveldene. Fant fort ut at det var lite søvn, ikke mye som gjorde at akkurat det barnet ikke sovnet om kvelden. Hadde dårlig samvittighet, men faren ville ikke høre, og barnet hadde det ikke bra når h*n sov lite. Selv om jeg mener at foreldre bestemmer, så var jeg så sikker på at det beste for barnet var å sove. Derfor gjorde jeg det slik så lenge faren var fornøyd og barnet sov om natten Hva med foreslå at hun kan hvile litt når hun trenger det? Altså ikke sove, men legge seg nedpå en liten stund. Det fungerer veldig ofte bra for barn i overgangsfasen. Om du er sikker på at de lurer deg, og at jenta ikke bare er overtrøtt eller i en ond sirkel så ville jeg nok byttet. I så tilfelle mistenker jeg at de ikke vil gi fra seg den rolige perioden når alle sover. Vær klar over at det er stor forskjell på å være hjemme og i barnehagen, så du kan ikke være sikker på at de lurer deg fordi hun ikke er slite tidlig i helgene. Den beskyldningen har jeg fått flere ganger fra foreldre, både at de tror barnet blir strekt for lenge og for kort fordi de ikke har samme rutine hjemme. Det har aldri stemt med virkeligheten i barnehagen. Tviler egentlig litt på at jenta di sovner i 11-12 tiden om hun egentlig ikke er trøtt før fire. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139385096-bhg-vil-ikke-kutte-ut-dagduppen-til-snuppa/#findComment-139386206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg forstår jo at dagene er helt annerledes i bhg enn hjemme å at hun blir mere sliten av å være i bhg. De har jo faste rutiner i bhg der ALLE barna legger seg rundt 12 halv 1 og da sovner jo hun også når hun blir lagt i en seng får smokken sin og kosekluten. Dette er ikke en stor bhg men en liten familie bhg med 4 små barn. Har prøvd å legge henne tidligere enn jeg pleier for å se om det er overtrøtt hun er men da ligger hun bare lengre i sengen å tuller, skriker osv....... Da kan det ta opp til 1-2 timer før hun sovner. Har de samme rutinene for legging som hun alltid har hatt. Har jo hatt dager hjemme der vi har hatt stort aktivitets nivå før dupp men hun nekter å sove, vil ikke sier hun og skriker. Så hvis bhg har et mere aktivitets nivå med bare 4 små barn så vet ikke jeg. Så at du tviler på at hun sovner i 11-12 tiden så er det riktig når hun er hjemme sammen med meg, men i bhg sovner hun ( fordi som jeg skrev over her for at alle ungene legger seg da) Er ikke sikker på om hun lurer meg men har en følelse av det, siden hun ikke sovner innen rimelighetes tid når hun legger seg. Jeg tror også at de ikke vil gi fra seg rolig perioden sin og det skjønner jeg men alle barn er ikke like og det er jobben deres å passe på barna så hvis et barn ikke trenger duppen sin pga lite søvn på natta som igjen da gjør til at hun er mere sutrete i bhg og er faktisk trøtt så går det jo utover dem selv igjen................ Hilsen HI (som fremdeles er en frustrert mamma) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139385096-bhg-vil-ikke-kutte-ut-dagduppen-til-snuppa/#findComment-139386492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Del Skrevet 5. januar 2009 Kom skikkelig sur og uopplagt når du leverer i barnehagen, si at du er sliten fordi du ikke får sove siden datteren din surrer hele natta og er våken! Har funnet ut at man ofte får det som man vil dersom man er sliten og nesten på gråten, skal ikke brukes for ofte men når man ikke blir hørt ellers kan det virke! Det er foressten ikke rart hun trenger å sove i barnehagen, dersom de har fortsatt å la henne sove mot din vilje blir det jo naturlig problemer på kvelden, og da er jo sirkelen igjang, siden hun da var våken på kvelden blir hun jo trøtt på dagen igjen! Skjønner du har lyst til å bytte barnehage, de skal jo respektere foreldrenes ønsker, selv om det går på bekostning av deres rolige time, de er jo på jobb! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139385096-bhg-vil-ikke-kutte-ut-dagduppen-til-snuppa/#findComment-139386747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Del Skrevet 5. januar 2009 Synes det er litt respektløst å i det minste ikke prøve å holde henne våken, spesielt når du ber om det. Jeg opplevde selv i dag at en mor sa at nå hadde guttungen sluttet å sove. Selvfølgelig la vi han ikke i dag, men da kl ble nesten 15, satt han og duppet av i stolen, stakkar Vi prøvde å snakke litt til ham, men han var helt borte vekk.Vi la han på en madrass og bestemte oss for å gi ham 20min søvn Pappen kom heldigvis etter 15 min, og var forstod veldig godt at vi hadde blitt nødt til å legge ham. Det er foreldrene som bestemmer over sitt barn, og barnehagen skal gjøre alt de kan for å innfri foreldrenes ønsker. Be om et møte. Det er tross alt de som risikerer å miste en kunde. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139385096-bhg-vil-ikke-kutte-ut-dagduppen-til-snuppa/#findComment-139387006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå