Gå til innhold

To mnd, og nekter å legges. Sliten av å være oppe til kl 03 hver natt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en søt liten tulle med svært så varierende døgnrytme..det eneste er at hun ikke ønsker å sove når vi ønsker å sove. Noen som vet hvordan jeg kan få det til? Det eneste som gjør at hun ikke gråter er pupp...til det evinnelige. Vanligvis sover hun mye på dagen, men i dag har hun vært våken nesten hele tiden. Trodde babyer skulle sove mellom måltidene jeg. Nå er både jeg og pappaen rimelig slitne. Hun våkner også med en gang hun løftes opp, så ammemadrassen vi bruker er så som så. Skal jeg prøve å legge henne i sengen sin, så er hun våken på et blunk. Og så veiver og fekter hun vilt med armene, og forstyrrer seg selv. Smokken faller ut, og så begynner hun å klage. Så må smokken settes på plass igjen. Om og om igjen.... Og hun suger på smokken som en gal, så voldsomt at det er vittig. Og er vill i blikket! - Og gnir seg i øynene.

Nå er det sutring uansett hva vi gjør. Ligge flatt går ikke, sitter hun i fanget er hun urolig. Kanskje hun er trøtt? Hun sovnet ved puppen i sted, men våknet da jeg skulle løfte henne fra fanget og bort til vuggen i stuen. Og har vært våken siden. Nå er jeg sliten altså....Håper hun kan legges kl. 19 snart! Skjønt det virker umulig nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg kan komme med noen gode råd egentlig. Men har det på samme måte som deg. Jeg er en veldig A- menneske så jeg syns det er tungt å ska bysse å bære langt på natt (takk og pris for at pappaen e B-menneske og har hatt lang juleferie)....

Hun sovner med puppen til slutt,etter mye om og med. Sover veldig godt på dagtid i vognen og sover faktisk nå i kurven. Igår sovnet hun klokken kvart på 11 og sov til til halv 11 (2 måltid). Har ikke skjedd så lenge hun har levd.Så håper håper på det samme ikveld...

Gleder meg også til hun legger seg tidligere..:-)

Skrevet

Har en liten en på snart 4 uker som også synes det er på tid for å være våken når vi ønsker å legge oss slik at klokken her i huset også fort kan bli 2-3 før han sovner. Dette har vært greit frem til nå da pappaen har hatt sine 14 dager + julen. Nå som hverdagen er tilbake så ønsker jeg at han skal sovne før midnatt da jeg må opp med 2 åringen om morgenen for å få han i barnehagen. Så de siste dagene så har vi gitt minsten en flaske mme på kvelden en liten stund før leggetid slik at vi vet at han er god og mett. I går kveld sovnet han klokken 23 i egen seng.... hærlig! Håper på samme resultat i kveld....

Bør vel nevne at jeg slet med ammingen med eldstemann så da måtte vi gi en del mme.Selv etter mye hard jobbing for å få opp produksjonen så hadde jeg aldri nok melk så gav 1-2 flasker med mme i døgnet. Denne gangen har ammingen gått fint og jeg har nok melk, men velger likevel å gi en flaske mme. Hadde nok gjort det etterhvert uansett da jeg synes det er greit å vite at han kan ta flaske dersom jeg skal noe en dag (noe som skjer svært sjelden)...

Nå får jeg vel ammepolitiet på nakken når jeg foreslår mme... men kan jo være verdt et forsøk.... og prøv å start dagen tidlig (er vel kanskje ikke lett da dere sovner sent....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...