Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Vi vurderer å flytte i område med 2 barn i skolealder..lurer veldig på hvordan skolene er, vi vurderer kjelsås skole eller Engebråten?? i dag bor vi et lite sted på landet hvor barna går på skole med rundt 200 barn, vi velger å flytte til oslo for at min mann skal slippe reisevei til jobben på over 2 timer hver vei.. Mange i familien min sier at vi ikke må gjøre det fordi det er dårlig miljø på oslo skolene og mange utlendinger..dette provoserer meg, men kan jo ikke svare for meg siden jeg ikke vet.. Kan noe hjelpe meg?????
Gjest -<<- Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Kjelsås har i hvert fall godt rykte. Engebråten vet jeg ikke. Min erfaring er at de fleste skolene i Oslo er langt bedre enn småskoler på landet - det gjenspeiles jo også av disse nasjonale prøvene o.l. Jeg har gått på begge deler, har unger på osloskoler og tantebarn i mer landsens strøk. Men de individuelle variasjonene er selvsagt gedigne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Tusen takk for svar..håper på flere... Hi.....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 for 5 å siden gikk jeg på nordberg vgs. da ble noen elever flyttet fra engebråten til nordberg pga mye mobbing på engebråten, og var fler på venteliste som søkte m å bli flyttet fra engebråten til nordberg, men de kom ikke inn siden nordberg var full. men det er 5 år siden da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Ville valgt Kjelsås. Engebråten har et dårlig rykte som en "mobbeskole", har vært sånn lenge. Fikk elever derfra overført til min skole (årvoll) da jeg gikk på ungdomsskolen, lenge siden nå, men likevel. Triste bygninger og.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Takk for svar..tror vi går for kjelsås skole..men blir veldig glad for flere svar....))))
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 det eneste jeg vet om kjelsås skole, er at den er veldig full, i hvert fall på første trinn. hvis jeg ikke tar helt feil, så er det over 100 førsteklassinger der dette året. du kan si til den bekymrede familien din at utlendinger kan de slappe helt av med på kjelsås – nordre aker er vel en av de hviteste bydelene i oslo *sett inn sarkastisk smiley her*.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 samme anonym som kl 12:00. partneren min (som jobber i bydel nordre aker) sier nå at kjelsås skole er den største barneskolen i landet. grefsen er visst også overfylt. hun anbefaler maridalen skole hvis dere har lyst på en mindre og roligere skole.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Engebråten skole er en fantastisk skole. Mobbing er det over alt men er ikke en spesielt utsatt skole. Eneste er at det er litt sosseskole
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 mulig jeg tar feil men er ikke kjelsås skole 1-7 og engebråten 8-10? på noen av svarene her så virker det liksom som om de har samme klasse trinn. Nå har ikke jeg gått på eller hatt barn i noen av disse skolene men bor like ved dem og sytes at de virker veldig greie. Lite bråk i forhold til en del andre skoler og ikke allt for store forhold ihvertfall på engebråten. Sikkert litt mobbing der en må nok lete godt hvis du skal finne en skole helt uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå