Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Når de våkner på natta får de noe å drikke?? melk eller vann?? Hva gjør dere når de våkner? Hvor lenge gråter de før dere tar de? Hvor mye får de å drikke? Jenta vår våkner hver natt alt fra 1 gang til 4 ganger. Noe ganger er de nok med smokk, og viss vi gir henne smokken eller drikke med en gang legger hun seg til igjen med en gang. Drøyer vi de en stund slik helsesøster siser, da kan hun holde de gående i 30 min til en time. Noen som har noen gode tips til oss..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Henger meg på her...jeg har en på 15 mnd som våkner 1 gang pr. natt og kan holde det gående....
Barbafin Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Med her jeg og. Småen "våkner" (sutrer i halvsøvne) 1-4 ganger per natt og hvis jeg drøyer det som anbefalt så kan det ta opp til 2 timer før det blir fred igjen. Ellers holder det å gi han litt vann, spraye nesen hvis den er tett, bre dynen over hvis den har blitt sparket av, flytte han hvis han har gått seg fast i et hjørne av sengen. Det er jo fort gjort, men det er veldig slitsomt å få søvnen avbrutt hver natt.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 min gutt gjør det hvis han sover for mye på dagen. eller legger seg for seint og er overtrøtt da finner han ikke roen igjen. jeg gir sutt og går ut.. han kan grine en stund og sovner igjen.. hvis jeg går inn igjen hele tiden så blir han enda mer sinna..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Vår sønn på 12 mnd våkner som regel et par ganger hver natt. Han har da enten kjørt seg fast eller finner ikke smokken sin selv. Noen ganger har han mageknip og da hjelper sukkervann og magemassasje kjapt og effektivt. Men noen netter kan han gråte hysterisk i halvannen til to timer, uten at det er noe galt (har prøvd alle triks; pupp, vann, sukkervann, vugging og trøsting i tilfelle mareritt og smokken), ingenting hjelper. Alle forsøk på trøst fører bare til at han blir enda sintere. En natt for noen uker siden var jeg helt knust. Da hadde jeg hatt tre slike netter på rad. Til slutt ble jeg så sint at jeg følte det var på tide med en aldri så liten alvorsprat. Jeg fortalte han i en streng tone (og ja, pekefingeren kom fram;-)) at nå fikk han roe seg, store gutten, nå var det natt og nå skulle vi sove. Jeg har aldri sett han reagere slik før. Han lå med store øyne og bare lyttet til det jeg hadde å si. Og enda bedre, han roet seg momentant, og jeg hørte ikke mer til han før han våknet om morgenen, blid og fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Dersom vår lille våkner og ønsker melk, så klarer hun MINST å holde det gående i 2 timer.. Vi aner ikke hvor lenge hun hadde holdt ut, for etter 2 timer har vi kapitulert og gitt henne melk, gitt..! Om hun får melk med en gang hun våkner, så drikker hun bare melken sin og snur seg fornøyd rundt og 'purker' videre! Hihi! ..så enn så lenge har vi tatt den lettvindte løsningen som alle er fornøyde med.. Ikke hver natt hun våkner heller, så håper og tror at hun vil avvenne seg selv itil slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå