løveprinsen <3 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Vet at MM kan fryses, men kan MME det også?
løveprinsen <3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2009 Ingen som kan hjelpe meg med dette???
*LilleTroll + spira Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Trodde den skulle være fersk...? Som i nylaga? Vet ikke sikkert.. står det ikke noe på pakken?
Nattinatta Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 tror jeg ikke, men er ikke sikker da. men hvorfor skal en fryse det? er jo superraskt å lage! Og raskere å lage ny, enn å ta opp fryst..
løveprinsen <3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Har pupp til lillemann, men får ikke pumpet slik at jeg har til grøten. Tenkte jeg kunne lage en ladning med mme så jeg hadde noen dager. Ser for meg at det blir litt tungvindt å lage bare "noen dråper" mme hver dag. Derfor jeg lurer :-)
Nattinatta Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 lag da 60 ml. tar to sek!! men det trengs jo oftest litt mer enn noen dråper med melk i en grøt.... så tror det lønner seg å lage når du trenger!
løveprinsen <3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2009 Skjønner jeg trenger mer enn noen dråper:-) Kan mme som blir laget på morningen brukes om kvelden da? Takk for svar lille spiren ble lille-prinsen
Nattinatta Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 tja dette er det store diskusjoner om... tidligere gjorde de det jo slik at de lagde opp for et døgn eller to, men det anbefales ikke nå. har hørt mange steder at en ikke skal bruke mme som er stått over en time.... etterhvert så får en veldig dreisen på å blande opp mme! ha kaldt vann fra springen eller kokt i kjøleskapet på flasken (kommer ann på hvor gammelt barnet er) og fyll så på med varmt kokt vann fra vannkoker. jeg har alltid vamt vann på termos, slik at det tar like lang tid å ta frem puppen, haha...
Snupp@ med 3 barn Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Ja du kan bruke det samme om kvelden som du lager om morgenen. Vi har vært innlagt på barneklinikken, og der kommer de en gang i døgnet med ferdiglaget melk på flasker. mme holder seg i et døgn. Kan ikke tro at de ville gjort det slik på barneklinikken hvis ikke det var forsvarlig. Dette gir de også til premature barn. SÅ DET SÅ
Ane L *fødeklar* Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Ja, du kan bruke MME om kvelden som er laget om morgenen så lenge du oppbevarer den kaldt - altså i kjøleskapet. Som Snupp@ med 3 barn skriver, gjør de dette på sykehuset - de gjorde det på barselavdelingen da jeg lå der etter fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå