Gå til innhold

Fra mm til mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å slutte å amme, men lurer på om det er mye styr med tillaging av mme (spesielt med tanke på når en ikke er hjemme)?

Noen gode tips til hvordan en lager blandingen best og hurtigst mulig? Feks. hva har dere det kokte og varme vannet i? En må jo blande pulveret i det varme vannet, men hvordan vet en da hvor mye kaldt vann en skal ha? Orker ikke sitte på kaffe og trikse og mikse i det uendelige heller...

Alle gode tips mottas med takk!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. jeg måtte gi opp ammingen etter 3 månder og jeg tenkte som deg, blir masse stress med flaske når man skal bort ogsånn, men faktisk synes det er mye enklere nå. jeg bruker collet da, og fungerer veldig bra hos oss. jeg blander alt det han drikker på en hel dag på kvelden og har det i kjøle skapet. så blir det litt mer rutine med mme barn iallefall ble det sånn med meg så jeg vet på timen når han skal ha mat. vist jeg vet at jeg da skal være borte en stund så tar jeg da bare med meg en flaske. og vamer der jeg er:) ellers så lager jeg den rett fær vi skal dra, pakker den godt inn slik at den holder vamen så er det jo bare å gi når babyen er sulten:) lykke til i allefall. ddu finner nok ut av det..

Skrevet

Men "problemet" er jo nettopp at blandingen skal lages rett før den skal gis- det er ikke anbefalt å lage opp flere flasker som en oppbevarer i kjøleskapet til de skal brukes...

Skrevet

Jeg har

En stor termos til hjemmebruk og en liten til kafèbesøk

En liten stålbeholder fra www.cleankanteen.com og en stor til kaldt vann - de koster litt men er verdt hver krone

4 aventbokser med tre kammer til å ha oppmålt pulver i

9 flasker (kjøpt inn da snella spiste flere måltid per dag)

Stor tupperware melboks med alle rene flasker i på benken

malt for å forhindre hard mage - har i halv teskje i to flasker daglig

Blander kaldt kokt og varmt kokt vann til rett temp 40C og har i pulveret og rister. Voila!

WHO-koden sier at pulver skal i på 70c - men Nestlè sier det er unødvendig når måltidet skal inntas med en gang, og bare bidrar til å drepe proteiner og vitaminer i melka.

Prøv deg fram - garanterer at det er enklere og kjappere enn du tror. Går mye raskere enn å varme opp ferdigblandet melk fra kjøleskapskald - og MYE bedre for magen til knøttet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...