Gå til innhold

Vits i å prøve å endre på juniors døgnrytme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en gutt på 12 uker, som er snilleste og beste babyen i hele verden -selvfølgelig!!;) Han har godt sovehjerte, og har sovet mange timer i strekk på natta siden han var bare noen uker. For tida sover han 9-11 timer på natta, så det er jo suverent!

Men han er sjelden i seng før kl 23, ofte nærmere midnatt. Ikke at jeg skal klage for min egen del, kan fint være oppe med han så seint jeg, men sambo prøver ofte å legge seg tidligere pga. jobbtidspunkt osv.

Jeg lurer på om det er noen vits i å prøve å vri på døgnrytmen hans? Hadde vært ideelt å kunne legge han i 8-9-tida, både for å få litt tid for oss sjøl på kvelden, og det kan være greit at han våkner før kl 10 på dagen. Har prøvd å vekke han litt tidligere på morran, men da blir dagene veldig slitsomme for han, klarer ikke å roe seg og sovne igjen, blit survete osv.

Er kanskje best å la han ha denne rytmen så lenge han trives og er fornøyd? Noen erfaringer fra andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at hvis man vil forskyve leggetid, kan man starte med et kvarter i gangen. Blir da 22.45 første dagen, 22.30 andre dagen osv.. Vet ikke om det funker, for vi trengte ikke gjøre det sånn (skulle forskyve en time, men så skulle vi stille klokka, så vi slapp det), men det er iallfall ett lite tips.. Kanskje det kan funke andre veien også, at han står opp et kvarter tidligere for hver dag.

Vi legger ungen rundt 20, og har hele kvelden for oss selv, det er deilig :)

Skrevet

Det er veeeeldig deilig å få litt kveld sammen med din kjære og. jeg koste meg og med lillegutt de første ukene når han vr lenge oppe, men tror de små har godt av å komme inn i en god rytme relativt tidlig. Her legger vi småen (6 mnd ) kl 19 og han sover til 7-8 på morgenen men får ei flaske i halv 6 tiden. Vi har lagt han tidlig fra han var ganske liten og vi bare la han litt og litt tidligere hver dag, og han ble trøttere av seg selv og så det var ikke mer enn ei god uke så var leggetiden gått fra 24 til 20.

Skrevet

Som de sier over her, legg han 15 tidligere for hver dag, men da må dere stå opp tidligere også. Ville vekket han til et fast tidspunkt hver dag, da vil han fort komme inn i den vanen vil være lettere å få han i seng tidligere på kvelden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...