Gå til innhold

Kan din 3 mnd gamle baby løfte hodet i mageleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det i så fall bare litt, eller holder h*n hodet oppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann her kunne det da han var 3 mnd, men han var tidlig sterk i kroppen greunnet kolikk.

Skrevet

Jenta vår løftet og holdt hodet selv i magelei fra hun var 2 måneder,men nå som hun er 3 måneder er hun mye mer stødig og sterkere...

Skrevet

Ja, det kan han, det har han kunnet ganske lenge. Han holder det ikke oppe så lenge, da... Og han *hater* å ligge på magen, det ender i illskriking, så vi gjør det langt fra hver dag, selv om helsesøster sier man skal det... :/

Skrevet

jeg har bilde fra han ligger på magen når han er 5 uker og løfter hodet høyt, men da greide han ikke holde det oppe lenge. 3 mnd hold han det oppe en liten stund. Men ble fort sliten. etter sånn ca 5 min.

nå er han 4,5 mnd og holder hodet oppe så lenge han gidder å ligge på gulvet. Men han liker seg best på fanget ;)

Men min var utrolig sterk i nakken fra fødselen av. løftet hodet høyt allerede da. HS var veldig overrasket da hun så han første gang da han var 8 dager.

Men mi 1. fødte husker jeg var 2,5 mnd så løftet hun hodet bare litt og greide ikke holde det lenge oppe. Så de er vedlig forskjellige disse små :)

Skrevet

ja, og har kunna det lenge i grunn. (han helde det ikkje oppe så veldig lenge då men).

Skrevet

Vår lille gutt har nettopp begynt å løfte hodet i mageleie - og nå er han 3,5 mnd. Nå klarer han å holde hodet og deler av overkroppen hevet ganske lenge - det er akkurat som om han har knekt en kode.

For det har virket som om han har vært sterk nok i kroppen når vi har båret ham på armen og han har lagt over skulderen - da strekker han hals og kiker seg rundt til alle kanter, men på gulvet var det bare helt umulig. Inntil nylig :-)

Vi har riktignok ikke vært så flinke til å legge ham på magen de første månedene grunnet mye gulping og to forkjølelser. Hadde liksom ikke hjerte til å "plage" ham med mageligging når han slet med luftveiene og gulpet så masse.

I tillegg virket han totalt uinteressert og passiv de få gangene han ble lagt på magen - tross at vi la oss ned sammen med ham - alle mulige vinkler, la leker foran ham. Funket bare delvis når han lå på brystet mitt når jeg lå på ryggen på gulvet eller sofaen.

Etter gulpingen begynte å avta og han ble kvitt den tette nesen, ble vi flinkere til å legge ham på magen også - så det har nok hatt en betydning. Han har ennå ikke rullet rundt verken den ene eller andre veien, men driver og vipper frem og tilbake både i mage- og ryggleie - så kanskje han ikke drøyer så lenge med det? Vi venter i spenning :-)

Skrevet

PS! Er altså ikke *fødeklar*, men mamma til en gutt på 3,5 mnd. Får bare ikke til å endre nicket mitt...

Skrevet

Gutten min har kunnet løfte hodet i mageleie siden han ble født (men da bare litt opp fra madrassen). Nå holder han kroppen oppe fra livet og opp ved å støtte seg på albuene. Skikkelig kraftkar han her. Akkurat 3mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...