Miamimom Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Og er det i så fall bare litt, eller holder h*n hodet oppe?
MiaKristin Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Lillemann her kunne det da han var 3 mnd, men han var tidlig sterk i kroppen greunnet kolikk.
Elsker jenta si<3 Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jenta vår løftet og holdt hodet selv i magelei fra hun var 2 måneder,men nå som hun er 3 måneder er hun mye mer stødig og sterkere...
AO3 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Ja, det kan han, det har han kunnet ganske lenge. Han holder det ikke oppe så lenge, da... Og han *hater* å ligge på magen, det ender i illskriking, så vi gjør det langt fra hver dag, selv om helsesøster sier man skal det... :/
Trulte76 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 jeg har bilde fra han ligger på magen når han er 5 uker og løfter hodet høyt, men da greide han ikke holde det oppe lenge. 3 mnd hold han det oppe en liten stund. Men ble fort sliten. etter sånn ca 5 min. nå er han 4,5 mnd og holder hodet oppe så lenge han gidder å ligge på gulvet. Men han liker seg best på fanget Men min var utrolig sterk i nakken fra fødselen av. løftet hodet høyt allerede da. HS var veldig overrasket da hun så han første gang da han var 8 dager. Men mi 1. fødte husker jeg var 2,5 mnd så løftet hun hodet bare litt og greide ikke holde det lenge oppe. Så de er vedlig forskjellige disse små
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 ja, og har kunna det lenge i grunn. (han helde det ikkje oppe så veldig lenge då men).
Ane L *fødeklar* Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Vår lille gutt har nettopp begynt å løfte hodet i mageleie - og nå er han 3,5 mnd. Nå klarer han å holde hodet og deler av overkroppen hevet ganske lenge - det er akkurat som om han har knekt en kode. For det har virket som om han har vært sterk nok i kroppen når vi har båret ham på armen og han har lagt over skulderen - da strekker han hals og kiker seg rundt til alle kanter, men på gulvet var det bare helt umulig. Inntil nylig :-) Vi har riktignok ikke vært så flinke til å legge ham på magen de første månedene grunnet mye gulping og to forkjølelser. Hadde liksom ikke hjerte til å "plage" ham med mageligging når han slet med luftveiene og gulpet så masse. I tillegg virket han totalt uinteressert og passiv de få gangene han ble lagt på magen - tross at vi la oss ned sammen med ham - alle mulige vinkler, la leker foran ham. Funket bare delvis når han lå på brystet mitt når jeg lå på ryggen på gulvet eller sofaen. Etter gulpingen begynte å avta og han ble kvitt den tette nesen, ble vi flinkere til å legge ham på magen også - så det har nok hatt en betydning. Han har ennå ikke rullet rundt verken den ene eller andre veien, men driver og vipper frem og tilbake både i mage- og ryggleie - så kanskje han ikke drøyer så lenge med det? Vi venter i spenning :-)
Ane L *fødeklar* Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 PS! Er altså ikke *fødeklar*, men mamma til en gutt på 3,5 mnd. Får bare ikke til å endre nicket mitt...
Madamina Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Gutten min har kunnet løfte hodet i mageleie siden han ble født (men da bare litt opp fra madrassen). Nå holder han kroppen oppe fra livet og opp ved å støtte seg på albuene. Skikkelig kraftkar han her. Akkurat 3mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå