Gå til innhold

Rødflammet i ansiktet, armer og ben.. (?) 2 år, Hjelp (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en datter på 2 år og 1 mnd. Imorges når hun våknet så jeg hun var veldig rødflammete i ansiktet. jeg tenkte ikke mer over det, men hun har vært sånn i hele dag. så skulle jeg skifte på henne isted, så ser jeg benene hennes er utrulig rødflammet, nesten som at d buler litt ut der hun er rød, som eksem på en måte, det var det samme med armene men ikke på mage/rygg.

Jeg tokk temp. på henne, den var 36.9

Vet ikke helt hva dette kan være, burde jeg ringe doktoren, eller er dette noe som er normalt og forbigående?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ta henne med en tur på legevakten når de åpner der jeg sånn at de kan si hva det er. Det kan jo være alt fra en barnesykdom til noe hun har reagert allergisk på. Jeg er ikke så god på å tolke utslett og har vært noen turer på legevakten med lillegutt selv:)

Skrevet

Ja, det er nok det lureste helt egentlig.

Tror jeg bare gjør det om det ikke blir borte :)

Takk så mye for svar!

Skrevet

hørtes litt ut som elveblest faktisk, den kan trekke seg sammen og vokse utover og dekke litt store områder. er litt ruglete og kan klø ganske grusomt. jenta vår fikk ikke feber første gangene. det er en allergisk reaksjon på ett eller annet. hvis det er elveblest så smør med hvitvask, kan få 1%kortison på apoteket som kan brukes men som siste utvei. også bakepulver eller natron i badevannet kan stilne kløen om det klør. 1 tp tesje i så fall. hør med legevakten du så får du nok svar...

Kan vell også vær munn, hånd og fot syken, vet ikke så mye om det, utslett ben, fingre ansikt og skritt.... søk på internett, og søk på bilder så kanskje du finner noe som ligner ditt barns utslett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...