Gå til innhold

Våkner hver kveld mellom kl. 23-24.00 og bare skriker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 15 mnd gamle gutt er inne i en "vanskelig" periode. Vi kan nesten stille klokka etter han...

Han våkner rett før, eller rett etter at vi har lagt oss og det er sjelden vi klarer å roe han i sengen sin. Hadde det enda skjedd tidligere på kvelden, så kunne vi brukt lengre tid på dette, være mer bastante osv. men med tanke på at vi selv skal på jobb og er trøtte er det veldig lett å ty til en "lettvint" løsning, nemlig å ta han med i vår seng. Da sovner han som regel momentant..

Det går veldig fint med legging, tar alt fra 2 til 20 minutter som regel. Vi sitter inne hos han og synger til han har sovnet. Dette er veldig koselig, men jeg ser jo "problemet" med det, dvs. at han ikke sovner av seg selv etter at vi har gått ut.

Jeg er ikke tilhenger av at han skal ligge å skrike seg i søvn, dette er altfor brutalt for meg, orker ikke det, vil ikke på hans vegne. Hvordan kan vi gjøre dette mer skånsomt for alle parter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer dere å bære han inn i sengen sin etter at han har sovnet, uten at han våkner igjen?

Vi har gjort det innimellom når han har våknet om natten og det har funket fint. Vi har IKKE latt han skrike seg i søvn noengang og kommer aldri til å gjøre det heller. Vi tok han stadig inn i sengen til oss inntil for kort tid siden. Nå er han 22 mnd og det er sjelden han "krever" å komme i vår seng om han våkner om natten. Nå holder det å gi han tutten. Han kommer fortsatt inn i vår seng for å kose på morgenkvisten men det er jo bare kos :-)

Lykke til, det går nok over igjen skal du se

Skrevet

Takk for svar. Jeg orker heller ikke at han skal skrike seg i søvn, synes det er helt forferdelig og vondt. Derfor har vi hentet han inn i vår seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...