Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Snuppa er straks åtte uker og vi er bedt ut på middag med jobben til samboer. Jeg ammer og har ikke klart å få til noen rutine enda. det kan gå alt fra en halvtime til fire timer mellom amming. Og hun er mest utolig på kvelden. Vurdere å ta henne med, men synest det blir litt stress da jeg vet at hun ikke kommer til å sove noe særlig på den tiden. Har besteforeldre som mer enn gjerne sitter barnevakt, men spørsmålet er da om det er for tidlig. De må mest sannsynlig gi MME til henne den kvelden da jeg ikke klarer å pumpe ut så mye melk. Noen som har erfaringer å dele her?
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 første gang jeg hadde barnepass til datteren min så var hun 6 uker tror jeg,og da sov hun hos sin far det gikk helt fint,foruten om at jeg savna henne veldig Den 24 januar skal adrian være hos sin farmor og da er han blitt 5 uker,og jeg har allerede begynt å pumpe mm for å sende med.. gruer meg til å gå ifra han hehe.. Men jeg sender også med mme for å være på den sikre siden,di kartongene,så blir det ikke så mye arbeid for farmoren du må nesten kjenne på det selv om du synes det er for tidlig,jeg både gleder meg og gruer meg,trist å reise ifra han,samtidig deilig å få litt fritid,og kan være alene me samboeren min
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 De fleste jeg har snakket med ang å ha barnepass til babyen sier at det alltid er tungt og grusomt første gangen man er vekke fra den lille. Og min erfaring sier det samme. Men etter hvert går det fint:) Vi hadde barnepass første gang når hun var ca 7 uker, da var jeg og min kjære ute å spiste og kjøpte julegaver mens svigermor passet henne noen timer. Men første gangen JEG var vekke fra henne var hun 6 uker, da var jeg i 50 års dag hos min onkel. Det var helt grusomt. Gikk hjemmefra kl 19, og var tilbake kl 23 med tårer i øyenkroken, hehe.. Fikk en til å kjøre meg hjem tidligere for jeg klarte ikke å være vekke fra henne så lenge..
Trulte76 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 vi skulle på fotballkamp, siste kampen i sessongen. husker ikke helt hvor gammel han var da. 4-5 uker vil jeg tru han var. Jeg hadde ikke mye rutiner jeg heller, og han tok flaske, men kun med meg :S Så endte opp med svigermor ga han med skje hehe. Men det funket greit det. Han sovnet til slutt i vogna si ei lita stund. Men han var veldig mammadalt de 2 første mnd. Men da han var 4 mnd nå i jula hadde vi han på overnatting til svigermor menst vi var ute (min første tur ut) og det gikk som en drøm Det jeg hadde gjort vist jeg var deg var å få den som skal passe til å prøve å gi flaske. Hadde gått å spist jeg var jeg deg. Går nok bra skal du se
Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Huff, jeg kan ikke si jeg gleder meg til å være borte fra henne og har absolutt ikke noe lyst. Men har samtidig lyst til å blir med sambo på denne middagen. Regner ikke med vi blir sene. Tenker jeg begynner å bli rastløs etter to til tre timer jeg..hehe:o) Besteforeldrene kommer i så fall hjem til oss. Men jeg er mest usikker i forhold til at hun er så urolig om kveldene også er jeg redd for melkeproduksjonen når vi er borte...huff.....føler meg litt som en hysterisk mor her nå. Med førstemann hadde vi ikke barnevakt før han var flere måneder så føler jo at dette er litt tidlig. Men det er godt å høre at jeg ikke er alene om å synest dette er litt ubehagelig.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Trøste dere med at adskillelsen er ikke så ille for babyen som den er for DEG! Det tok 5 mnd før vi hadde mormor til å passe junior første gang, og det bare for noen timer slik at vi kunne gå en skitur! Ellers har papa´n og jeg byttet på å passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå