minlilletass Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hvor mye sover dere baby paa dagtid? Og natten? Mini legger seg ca halv ni, spiser ca halv to og seks. Virker som han vil opp da, er ikke dette veldig kort natt? I dag ga jeg pupp kl seks og han sov da til kvart over sju. Paa dagtid sover han foerst 45 min, deretter dupper paa alt fra en time til en og en halv fram til seks-halv sju paa kvelden. Jeg ammer, men har begynt med tre skjeer risgroet paa kvelden. Noen som har erfaring med aa gi mat naar man selv legger seg for aa unngaa mat noen timer etterpaa? Jeg legger meg ca elleve, men maa da gi pupp halv to og seks. Sliter med saa faa timer sammenhengende soevn, kanskje det er jeg som krever mye soevn? Vi har nettopp flyttet, saa det er mye stress paa dagtid for aakomme i orden, kanskje det er derfoe jeg trenger mye soevn selv.
Makko med to små gutter Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Mini er 4.5mnd og i det siste har vi fått en fin rytme :-) For å ta natta først. Han legges mellom sju og åtte, litt etter hvor trøtt han er (hvor mye han har sovet på dagen). Jeg gir mat når jeg går å legger meg, det går helt supert, mini er egentlig ikke våken, men nok til at han suger godt. -så sover han til mellom 5 og 8 (driver å fjerner måltidet i fem-seks tida nå). Etter kveldspupp sovner han raskt igjen (må passe på at han ikke blir kald og får for mye lys). De dagene jeg er skikkelig utslitt gir jeg litt flaske på kveldspuppen. Er litt streng, vi står faktisk ikke opp før åtte, og det har faktisk aldri vært noe problem. -Dagen, han har som regel en dupp på formiddagen mellom ti-elve. Som regel 45 min -timen, men av og til lenger. Så legges han i to -tre tida, og da sover han som regel i 2timer. Av og tilkan han ta en kort dupp på ettermiddag. Det ser ut som han ikke trenger mer dag søvn enn dette, for han er en strålende blid gutt hele dagen :-) Hos oss endret søvnen seg MYE når vi gikk fra å ha dupper i vugge på stua, til vogn i kaldt mørkt rom. Han sover mye bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå