Gå til innhold

Vondt å trekke visdomstann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dødsvondt, men verdt det. Jeg har tatt tre, og kom meg gjennom det ved å ta sterke Ibux et par dager etterpå. Noen andre får ikke vondt i det hele tatt, så det er veldig individuelt. Hvis du driver og får betennelse og sånn dritt hele tiden slik jeg fikk, vil jeg sterkt anbefale det! Men vet ikke hva det koster, jeg tok dem før jeg måtte betale full pris.

Det var ikke vondt på meg, jeg satt ti min i stolen, det eneste som var litt vondt var bedøvelsen.... jeg tok en oppe....

på meg så kosta det nesten 800 kr...men det var det verdt.... men det kommer nok ann på tannlegen hvor mye de tar.

Det var litt småvondt i et par dager etterpå, men det var bare til hullet hadde lukka seg

jeg måtte trekke 2 stykker på 2 uker, en oppe og en nede. jeg kjente ikke bedøvelsen eller at de trakk tenna, med den oppe så tok jeg ibux rett før bedøvelsen gikk ut, ikke noe vondt.kosta meg 800 kr. den nede måtte opereres ut (noe som er vanlig med de nede), kjente ikke at de trakk, men fy så vondt jeg hadde i 1 uke etter at tanna var trekt, jeg var sydd i tannkjøttet og, kan være derfor for med en gang stinga var borte så gjorde det ikke vondt lengre og prisen, hold deg fast, den var 3100 kr (hos oralkirurg) men det blir trekt fra 1100 kr, det som blir dekt av trygdeverket, så betale 2000 kr, dyrt nok, svei i lommeboka ja..hehe

lykke til, gjør det før det blir alt for betent og vondt, da kan det være at bedøvelsen ikke fungere siden det er for betent f.eks...

Hei! Jeg trakk en nede for noen mnd. siden. Jeg ble henvist fra min tannlege til privat kjevekirurg da tanna satt vanskelig til. Derfor måtte jeg også betale en del, 1400,-. Jeg trakk meg fra den offentlige køen etter å ha ventet i 5 mnd. på at Ullevål skulle kalle meg inn.

Jeg har hørt at det er verre å trekke de nede enn de oppe. Jeg ble godt bedøvet, så det var ikke så vondt å trekke, tok bare en del tid (45 min.) Jeg fikk bitekloss så jeg ikke skulle gå av i kjeven. Da bedøvelsen gikk ut, kom smertene også. Jeg gikk på Paralgin Forte i 4-5 dager. Kunne knapt åpne kjeven, og fikk bloduttredelse og hovnet opp i kinnet/kjeven. Etter en uke var jeg fin igjen. Fikk da fjernet sting o.l.

Som noen over her sa, er det individuelt hvor mye smerter man får. Jeg vil anbefale deg å få trukket den, så blir du ferdig med det.

Annonse

Hei :)

Jeg trakk ei rett før jul, ei oppe, fikk ikke vondt etterpå, kjente heller ingenting når han dreiv på. Så bare utstyret, hehe...

Jeg skal ta ei kl 1445 nå idag, og den er nede. Men har like fin rot den som den oppe, så regner med at den er ute på null og niks den og. Og ibux'en og pinex forte'n ligger klar i tilfelle. Håper det ikke gjør vondt etterpå, iallefall ikke i like stor grad som den tanna gjør meg vondt NÅ...

har trukket ei og operert ut ei. Ikke vondt i det hele tatt. Ikke etterpå heller, bare litt stivt i munnen etter den som ble operert ut. Måtte sy 5 sting, så jeg fikk ikke til å gape ordentlig på en stund.

Tror jeg betalte ca. 500 for den første og ingenting for den som ble operert ut (ble gjort hos kjevekirurg på sykehus).

Det gjorde ikke vondt for meg - jeg tok alle fire i løpet av en uke. Bedøvelsen satt som et skudd, så alt jeg kjente, var den rå kraften han brukte for å få ut tennene... Men det gikk kjempefort! Jeg hadde heller ikke vondt etterpå. Tror jeg betalte ca 2500 for alle fire tennene, inkludert en kontroll med røntgen først, totalt tre tannlegebesøk. Dette var i 2003. Ingen ting å si på den prisen, synes jeg!

• 9 år senere...
2 minutter siden, Kristian26 skrev:

Jeg har ikke smerter i visdomstanna og så sa tannlegen den må trekkes jeg velger jo pokker skjøl om den skal stå der eller ikke 

Tannlegen oppga vel en grunn til at tannen burde trekkes?

Hvis du f.eks. får en betennelse der kan det få alvorligere konsekvenser hvis tannen står vanskelig til. Det kan hende du vil komme til å angre svært bittert på at du ikke fulgte tannlegens råd. Svært dyrt kan det også bli.

Men jada... det er "for pokker" ditt valg. Hvor smart det er å ikke stole på en fagperson i dette tilfellet, det er jo en annen sak...

Anonymkode: fe77a...ef6

27 minutter siden, Kristian26 skrev:

Jeg har ikke smerter i visdomstanna og så sa tannlegen den må trekkes jeg velger jo pokker skjøl om den skal stå der eller ikke 

dro du opp tråden for å skrive dette?

Tror jeg aner hvem du er ja

Anonymkode: 8df08...9e6

Annonse

Jeg trakk en visdomstann oppe og det var i grunn ikke vondt i det hele tatt. Kjente ingen smerte under selve trekkingen, bare noe press i kjeven. Tok Paracet første døgnet og hadde ingen smerter, kjente bare litt dunking i såret første døgnet når jeg beveget meg. Men det var en enkel trekking, forstår det slik at endel må operere de ut av kjeven fordi tannen ikke har kommet helt ut ennå, og det tror jeg nok kan være verre. Jeg gruet meg ihvertfall veldig unødig, for det var ikke vondere enn den gangen jeg måtte trekke en melketann som aldri løsnet av seg selv. 

Anonymkode: 2ffc0...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...