LilleTravel Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Datteren min på 14 mnd har hatt to nattlige anfall med falsk krupp. Skremmende opplevelse. Satt på trappa med henne, det hjalp. Har dere som som har kunnskap om dette noen erfaringer/råd å dele med meg? Er deres erfaring som min, at kvelden etter kruppet, får barnet feber?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Blei innlagt på sjukehuset eg når eg var liten, så har desverre ikkje noken råd. Veit mamma hadde meg med ut i snøen for at eg skulle få puste:p Men Når det ikkje gikk lenger blei det sjukehuset
Mamma -09, -10 og -12. Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hei du! Har ikke erfaring med barn med falsk krupp, men tror jeg kan være til litt hjelp likevel. Jeg hadde nemlig mye falsk krupp da jeg var liten. Husker dessverre ikke om jeg fikk feber dagen etter, men jeg vet jeg hadde feber (også feberkramper) i forbindelse med anfallene. Havnet noen ganger på sykehus og måtte ligge i kuvøse. Vårt triks var at jeg hang over en luftfukter med håndkle over hodet, slik at jeg fikk all fuktigheten jeg kunne få. Det hjelper også å være ute i kald luft, som du allerede har erfart. Og en kombinasjon (ut og lufte seg, og inn over luftfukteren) er nok det beste. Mamma har astma, og ble dårligere og dårligere av luftfukteren. Mens jeg ble bedre. x-) Vi hadde også en hostesaft som hjalp mot den typiske bjeffende hostingen. Kjenner enda smaken av den... De har sikkert noen gode produkter som kan hjelpe dere. Håper dette var litt hjelp. Lykke til! Det går som regel over av seg selv.
cutiepie3friske jenter Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 hei:) datteren min ble for kort tid siden diagnosert med falsk krupp... vi fikk efedrin som stort sett hjelper når hun har hosteanfall, i tillegg passer jeg på at luften alltid er frisk og kald på soverommet da mange av anfallene skjer på natta så god utlufting r viktig, det er jo strupehodt som hovner opp... vi har hatt noen episoder da ikke noe av dette hjalp og vi måtte på legevakt for å få adrenalin men da skal det også nevnes at hun i tillegg til falsk krupp har astma... det hjelper også på kruppen å spraye nesen før de legger seg for å sove:) håper de vokser det av seg fort:) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå