Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 har ei datter på 5 fra før. Ho har mast lenge om å få en baby... Når fortelle henne at ho skal bli storesøster? er jo bare 9+1 nå, så er redd det blir lenge for ho og vente på babyen...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Har samme spørsmålet selv, har en datter på 5 år som også maser om å få en baby, hun har så lyst å holde en. Jeg tenker hun får vite det når besteforeldre får vite det. Er lenge å vente, men hun ser jo at magen vokser og at det rører seg, så det er nok spennende det også
Perledykkeren Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 he he vi "prøver" å vente litt med å fortelle våre to (jente 6 og gutt 8) noe om det, men kjenner jeg oss rett så klarer vi maks noen uker til...... Idag er jeg 4 +3 så jeg syns du har klart å vente leeenge allerede jeg begge barna ønsket seg her baby til jul og snakker om babyer hver eneste dag så det er klart det blir leeenge å vente til september, samtidig så er det koselig å få synge for, klappe på og kose med magen og også få være med på forberedelser etterhvert. Det er jo en tilvenningsprosess også for barna å venne seg til at det kommer en til og jeg tror at barna "glemmer" det litt i perioder når andre spennende ting skjer i livet deres. Gjør det når det føles riktig for deg/dere og i en passende situasjon så vil det uansett bli supert. PS; kanskje noe å filme når storesøster får beskjeden?
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei Vi ventet ganske lenge egentlig før vi fortalte det til våre to (gutt 5 år og jente 3 år). Jeg ville vente til etter UL. Det blir jo lenge nok å vente uansett :-) Men tror kanskje de hadde skjønt noe allikevel, for det ble ingen overraskede miner da vi fortalte det. De ble glade ja, men det var liksom ikke noe spesiellt. Er 22 uker på vei nå, og de har fått kjent litt sparking, og det er jo spennende. Eldstemann lurer titt og ofte på når og hvor babyen sparker :-D Tror det er litt rart for de å tenke på at mamma har en baby inne i magen sin.
to_tette? Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 ville ventet til magen vises godt ihvertfall, det blir veeeldig lenge å vente uansett. kanskje begynner hun å lure på magen og vente minimum til etter ordinær UL mener jeg bør vel ikke fortelle henne senere enn "alle andre"
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Fortalte mine (7,6, og 3) det etter 8 uker. Da var jeg så kvalm og orket minimalt at det var bedre for dem å vite enn å lure på hva som var galt med mamma. Lenge å vente for dem ,men har vært så "omsorgsfulle" de to eldste så :-)) Klarte b.la . ikke pusse tenna dems for da kastet jeg opp, Vi skal hjelpe Ingrid(3) vi mamma. Bare ta det med ro :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå