husmus &2 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er i utgangspunket litt "i mot" flaskesterilisator fordi jeg synes det er for dyrt og det som er mest tiltak er jo egentlig vaskingen av flaskene ikke kokingen. Da det er sagt, så skaper det så mye damp hos oss å drive med koking noe som igjen fører til mugg i vinduskarmen uansett lufting eller ei, så nå tror jeg nesten vi bør kjøpe en sterilisator i stedet. Så får jeg heller irritere meg over hvor mye de koster. MEN, jeg vet lite om hvordan de funker, blir det damp når man bruker de??
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Sånn microsterilisator koster kun 299,- eller noe. De fleste har denne og er veldig fornøyd. Jeg har sånn dampsterilisator, den er større og rommer mer flasker, men blir jo litt damp, dog ikke så mye som ved kjelekoking.
månesol Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har en Avent flaskesterilisator for mikrobølgeovn :-). Sett flasker/smokker mm i den, fyll på 2dl vann, så setter du den 6minutter i mikrobølgeovnen, og vips er det ferdig sterilisert! Dampen holder seg inne i sterilisatoren. selger min på finn.no nå! : http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15602558&reference=8/156/025/58_1824514926.jpg&adheading=Diverse+leker+og+babyutstyr+selges%21&adTypeId=67&WT.svl=Minibilde
Isabella12 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Med Avents er dampen inne i sterilisatoren - men du kan vel ha lokk på kjelen? Jeg synes uansett sterilisator er verdt hver krone, MYE enklere enn å passe på koketid og flaskene kan jo stå i etterpå også.
husmus &2 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Jeg må nok ha en elektrisk. vi er litt gammeldagse her og har ikke mikro. Vi har lokk på kjelen, men det blir søren meg så mye damp allikevel. Akk. Jeg tror jeg skal lukke øynene for prisen og gå til innkjøp av en..
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Ja det blir mye damp selv med lokk på kjelen. Dampsterilisatoren som jeg har (den elektriske) rommer vel 6 flasker med tilbehør, og da får du plass til å putte smokker (sutter) også nedi der. Veldig fornøyd med min hvertfall, verd hver krone. Dampen holder seg inni sterilisatoren ja.
** 2 prinsesser og en til** Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Er det hele 6 min den skal stå på??? Trodde det var 2 jeg..
lykkelig78 Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 det står 2 minutter på min også, kanksje det er nyere modeller???
lykkelig78 Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 det står 2 minutter på min også, kanksje det er nyere modeller???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå