Gå til innhold

Hvor lang tid mellom tannsymptomer til tannframbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten vår er snart tre mnd, og han har den siste uka plagdes sånn med tannsymptomer.. Han skriker, gråter, er irritert og utålmodig! Han har problemer med å finne roen til både amming og soving nå. Og om kvelden bruker vi flere timer på å bære, bysse, synge han i søvn og så pumper jeg meg sånn at vi får gitt han flaske der vi bruker den harde tuten til å gnu mot gommen samtidig. Hjelper ikke akkurat at han er både trøtt og sulten i tilegg! Pluss at han har våknet hver 2.-3. time om natta... Noen gangen gneger han slik på handa si at han brekker seg... Stakkars liten vår. Får så vondt av han :/ I tilegg all denne diarèen da, aldri har vi skiftet så mange bleier i døgnet som den siste uken...!! Han sutterer mye og har det rett&slett trasig, han er varm om kveldene. Uff. Vi kan tydelig se & kjenne at han har 4 små hvite "kuler" nederst i gommen - to i midten og en på hver side. De er liksom bare under tannkjøttet fremdeles..

Det siste døgnet har vært litt roligere da, heldigvis, ikke like mye suttring og han har sovet 6-7 timer i strekk i natt igjen.

Men, hvor lenge kan jeg regne med at han kommer til å jævles før de kommer opp og igjennom?? Og er det noe som kan hjelpe..? Har prøvd Dentinox, men syns bare det funker akkurat der. Noen kjerringråd, paracet, osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring..?

:o)

Skrevet

Eneste symptomet vi hadde på at noe var plagsomt, var at han våknet 6-8 ganger hver natt, og legging tok 1-2 timer. Mot normalen som har vært legging-og-god-natt, og 2 oppvåkninger i løpet av natta. Slitsomt ja!!

Dette holdt på i 3 uker, før en tann brøt igjennom, og han igjen sov hele natta...

Skrevet

Hehe, kanskje ikke det svaret du vil ha men.... Vår lille begynte da han var 2 mnd gammel, gnog på alt han kom over, egne og våre fingre og hender, møbler, leker osv. Siklet masse og surket. Dentinox var det eneste som hjalp. Den store dagen da den første tannen endelig (!) brøt frem kom omsider - på 10 månedersdagen hans... Nå er han 11 mnd og vi venter på neste :-D

Skrevet

Emilie begynte å gni seg veldig i tennene fa 2 mnd alder, hadde en liten topp rundt 3 mnd, og hun fikk sin første tann for 1 uke siden og hun er 10 mnd idag! :)

Skrevet

fra irritasjonen ,sikling osv Tok det 2 mnd

Skrevet

Min gutt hadde en periode på to uker med mye sutring og var veldig utilpass generellt. Så gikk det over og to uker etterpå fikk han 2 tenner nede i munnen. Nå 6 uker senere har han fått 5 tenner til og enda en er på vei. Men heldigvis, etter de to første virker han ikke så plaget av å få tenner hele tiden. Biter og gnager, men stort sett i normal form. Min mor sier at før i tiden lot de barna gnage på kluter dyppet i iskaldt vann, kulde lindrer iallfall litt av ubehaget i tannkjøttet.

Skrevet

Vi har 'sett' tannsymptomer på og av i 6 mnd....nå er hun 9 mnd og vi venter fortsatt i spenning på første tann!

Vi har flere ganger vært bombesikre på at NÅ kommer den første..

Skrevet

æsj. Det er med andre ord ingen fasit på hvor lang tid det kan ta..! Hmm... Må vel bare smøre oss med tolmodighet da :o) Selv om ikke det er så veldig enkelt når han er så suttrete innimellom.

Heldigvis har han sovet hele natta de siste tre døgnene, og har vært i litt bedre humør. Men ikke like godt humør som før perioden, og både gneger på handa si og sikler masse fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...