Gå til innhold

menstruasjon etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! noen som vet når det er vanlig å få mens igjen etter fødsel, når man ammer. har fått blødning nå 7,5 uker etter fødsel,og jeg fullammer. det er kanskje bare litt mer rester etter renselsen? (Den var over for 2 uker siden)

hm???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du regelmessig på natten også?

Min mens kom tilbake etter kort tid 10-12 uker, siden småen her sover rundt...

Skrevet

jeg ammer hver 3-4 time og småtten er 5 mnd og jeg har fortsatt ikke fått tilbake mensen:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk min tilbake når min gutt var 8 mnd. Jeg sluttet å amme når han var ca 6 mnd.. Men her har den nå kommet med to ukers mellomrom, så den har altså kommet tilbake med dobbel dose ...... noen som vet når den normaliserer seg. Vanligvis har jeg hatt den hver 5 uke.........

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette lurar eg også på. No er det ti veker sidan fødsel og for eit par dagar sidan begynnte eg å blø. Eg fullammar, men einskilde netter har det gått seks til sju timar før knotten vil ha mat. Andre netter er det tre-fire timar mellom kvar gong.

Det som gjer meg usikker er at eg blør ganske lite, ikkje slik "vanleg" kaftig mensblødning som eg har brukt å ha.

Skrevet

Etter begge mine har jeg fått igjen mensen når jeg har sluttet å amme, dvs nesten 12 måneder. Jeg har fullammet begge til 6 måneder, og fortsatt å amme mye frem til 12 måneder.

Begge gangene har jeg fått en sånn etterrenselse etter 5-6 uker etter fødsel. Har da hatt ordentlig etterrenselse i 3-4 uker, og trodd jeg var ferdig med den. Men så har det altså begynt å blø igjen. Uten at det var den ordentlige mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...