Gå til innhold

jeg koker fremdeles flasker og koker vann til grøt (6 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fremdeles nødvendig??

Når kan han drikke kaldt vann fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du "kommunalt" vann og ikke har fått noen spes beskjed fra helsestasjonen, så kan du begynne å ta fra springen.

Flaskene kan vaskes i maskinen på 65 grader.

Selv foretrekker jeg å koke smokkene fremdeles. er litt redd for maskinoppvaskpulveret.

Skrevet

Han kan drikke vann fra springen nå.... jeg kokte vel fram til 8 mdn ca så gav jeg meg.... hørt mange slutter tidligere da.

Skrevet

Jeg kuttet å koke flasker ved 7 mnd, men det var kun fordi jeg var så lei av å ha den dampsterilisatoren på benken...Savner den jeg... Koker vann til grøt gjør jeg fortsatt, men tar litt kaldt vann fra springen oppi for å få den litt fortere spiseklar. Vann å drikke fra springen fikk han fra 5,5 mnd.

Skrevet

ja jeg var på 5 mnd kontroll med lillegutt var han 4,5 mnd. helsesøster sa da at jeg kunne vaske flasker i vaskemaskinen uten å koke de etterpå, samt bruke vann fra springen til drikkevann og blande mme med litt vann fra springen sammen med det kokte vannet.

så jeg sluttet med all denen kokingen jeg! Har gått veldig bra!

Skrevet

Jeg koker smokker før første gangs bruk. Har aldri gjort noe annet, skyller de heller ikke senere, men drar av skitten med hendene hvis de blir skitne.. Blir ofte en lodott innerst på smukken, som jeg tar vekk innimellom. Ingen av ungene lider under det ;-)

Vann fra springen har de fått fra ca 3 mnd. Kokte flaskene de første ukene, ellers bare vasket de for hånd og en gang i mellom i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Skyller ikke smokkene senere, drar av skitten med hendene???? Er ikke godt for babyen å få i seg lodotter og skit vel? Enn hvis smukken detter det på gulvet da? Masse bakterier...! Vil du virkelig utsette barnet for dette?

Vasker du virkelig flaskene for hånd en gang i mellom??

Skulle kjøpt deg en bok om hygiene du...

SJOKKERT!!!!!!!!!

Skrevet

ikke for å bry meg altså, men hun skrev nå at hun tok flaskene i OPPVASKMASKINEN en gang i mellom....

jeg er heller ikke hysterisk med disse smokkene.... det er faktisk ikke så ofte jeg har skylt de... sterelisert de en gang innimellom, men

i denne alderen så putter de jo alt de finner i munnen, så bakterier begynner de nok å bli vant til... og hun sier jo ikke akkurat at det er møkk og dirkekte skitt som sitter på..

det er en tendens til å bli så skinnhellig her til tider, og jeg lurer seriøst på om alle gjør ting så"overkorrekt"

Skrevet

Fra han var fem måneder sa hs at det i Oslo er helt greit med vann fra springen og vaske flasker i maskinen. Koker nå kun smokker til flasker pga av melkebakterier. Lager jeg mme tar jeg bare kaldt vann fra springen og varmer det til 40 grader.

HS sa forøvrig også at det er HELT unødvendig å vaske smokker pga av vanlig husstøv - barn spiser på alt og skal vende seg til bakterier.

Skrevet

Hygiene kan jeg nok om til at jeg ikke blir overhysterisk :-) Kjenner godt til melkeproduksjon og foredling av melkeprodukter også, så de bakterien kjenner jeg.

Skitt og lo får barna i seg hele tiden. Lar du ikke barnet ditt krabbe/leke på gulvet, ta på ting når dere er ute, leke med leker på helsestasjon eller legekontor? Maaaase basselusker som de hele tiden putter i munnen. Detter smokken på gulvet eler bakken så tørker jeg bare av den. Det er forøvrig veldig sjelden han bruker smokk, stort sett bare når han skal sove.

Skrevet

Takk for svar. Fra i dag skal poden få kaldt vann fra springen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...