Gå til innhold

Hva er pergotime?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er godt mulig, for fruktbarheten går kraftig ned etter 35 års alder. Vi prøvde lenge på vår lille spire før jeg ble gravid. Fikk til slutt time hos gyn. og han så at jeg hadde egg fremdeles, men at de kunne trenge et "puff" i riktig retning, dvs at eggene modnet godt og kunne bli befruktningsdyktige. Jeg fikk derfor pergotime en dobbelkur atpåtil og vips var jeg gravid. Mistet første gang, og fikk ny kur og vips så var jeg gravid igjen. Ble ikke gravid midt under kuren, men i måneden etter. Kuren gir ofte en til to "bonusmåneder" etterpå også. Slik var det begge gangene. Jeg har hørt store diskusjoner om alle bivirkningenene, som vektøkning og sprengte bryster. Jeg gikk opp en halvannen kilo og fikk brystspreng, men alt var verd graviditeten. Vi venter nå barn i mai, og gleder oss stort!

Som sagt prøvde vi alene i ca et år, men med Pergotime fikk vi hjelpen som trengtes. Det er forøvrig en kur p å 5 tabl.

Snakk med gyn om det. Det er forøvrig litt større sjanse for å sette tvillinger til verden med pergotime. Men verd å prøve.

Lykke til

Jeg skal selv i gang med min første Pergotime-kur denne måneden, og dette er det jeg har tilegnet meg av info:

Pergotime inneholder virkestoffet klomifen, som "lurer" hjernen til å tro at eggstokkene ikke fungerer så godt som de burde. Dermed setter kroppen selv i gang storproduksjon av FSH og LH som må til for å gi eggløsning. Pergotime gis både til de som ikke har eggløsning av seg selv i det hele tatt, men også til andre "slitere", som en ekstra drahjelp. Selv om du har eggløsning på egen hånd i hver eneste syklus, slik jeg har, kan Pergotime bidra til en kraftigere eggløsning, som følge av bedre folikkelutvikling. Dette kan også gi bedre progesteronproduksjon og lengre lutealfase, for dem som sliter med det.

Lykke til videre!

• 2 uker senere...

Hei. Ser at du vil prøve Pergotime, og jeg ønsker deg lykke til.

Jeg var 45 år da vi ønsket å prøve å få et barn til.Min samboer har ikke egne barn. Jeg har tre barn fra før på 23, 16 og 14 år, og innså vel at sjansen var liten for å lykkes, men vi satte igang og fikk en kur som skulle holde for fire forsøk.

Jeg fikk etter blodprøver for å måle hormoninnholdet i blodet og innvendig ultralyd der legen så om jeg hadde egg, tilrettelagt kuren til min syklus i forhold til styrkegrad osv på tablettene. Kuren begynte for meg på menstruasjonens tredje dag, og skulle tas i fem dager.

Alt dette får du masse informasjon om hos legen som vil svare på alt du lurer på..

Uansett... vi gikk igang med å telle dager og utføre "tvangs"samleier på de riktige dagene...noe som i seg selv kan være litt stress for å si det mildt! Det er rart med det at når man MÅ så er det ikke alltid like enkelt å få det til....

Etter syv kurer gav jeg opp og ville ikke mer, og mnd. etter ble jeg gravid!!

Så det var tydelig at det hadde noe med "hodet" å gjøre også...

Nå er jeg 26 uker på vei, alt ser bra ut og jeg har termin i slutten av April.

Jeg fikk god inormasjon og oppfølging av legen min, og ønsker det samme for deg.

Kanskje ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men forhåpentlig et dytt til å gå i gang.

Du kan jo ellers "google" Pergotime og se hva som dukker opp.Det gjorde jeg, og fikk masse treff og ulik informasjon..

Lykke til:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...