** 2 prinsesser og en til** Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Er det ok å bruke vannkoker eller må det kokes over lengre tid på komfyren? Og må det kalde vannet oppbevares i noe sterilt eller kan man bare bruke en godt skylt gammel cola flaske feks??
Frøken Freken Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Det er bare fanatikerne som koker vannet i flere minutter og sverger mot vannkoker, så vidt jeg vet. Jeg har ikke vannkoker, men tar vannet når det er på kokepunktet. Kaldt vann trenger ikke være på noe sterilt, sterilisering av flasker ol er for å drepe bakterier i melka. Ville nok ikke brukt colaflaske el, for de er vanskelige å rengjøre. Men gjerne en mugge med lokk el. Selv har jeg bestilt flasker i stål fra www.kleancanteen.com - så har jeg både små som er gode å ha med i stellebagen når jeg er ute på ting, og en stor som står i kjøleskapet. Dyrt, men en god investering!
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 jeg har brukt vannkoker hele tiden, enkelt og raskt. ovnen vår er så sinsykt treig til å varme opp så hadde jo aldri blitt varmt..eh, kanskje ikke så ille altså, men glad for vannkoker ja:)
Yun Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 har også brukt vannkoker hele tiden men jeg bruker mikobølgovn når jeg sjans til det.
MammaMia&Emma Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Vi kokte vann til lille tupp var 3 mnd ca. Har bare det kokte vannet på flasker å setter de i kjøleskapet å varmer det opp i mikro når hu skal ha. Synes det funker supert vi da:)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Mammamia, det var jo smart! Å koke litt på forhånd, noen ganger er det noen som er såå utålmodige her Vannkoker her og!
husmus &2 Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Inntil nylig så var jeg for hysterisk å regne (nå har jeg kommet meg over vannet og fokuserer heller hysteriet mitt rundt dyne over ansiktet om natten), så nå bruker jeg også vannkoker. Er ikke helt fan, men ser fordelene. Raskt og enkelt. Heller over på termos for det varme vannet, og kjøler ned det kalde og heller over på en glassflaske med lokk som står i kjøleskapet. Tar 2 sekunder og lage en flaske. Fantastisk. Jeg har enda ikke helt løst problemet ute på tur, men regner med å ha den håndtert innen neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå