Gå til innhold

blir så utrolig lei av at han aldri slutter å sutre...ikke lett å si hva som plager han.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd osteopat på gutten min. Hun fant flere spenninger i hodet på han. Vi måtte ha to behandlinger før hun fikk løst opp i alle.

Usikker på hvor stor effekt det hadde, men gutten vår sover bedre nå og virker mer harmonisk. Han har også sluttet å holde seg til hodet som om han har vondt der...så jo, jeg er ganske sikkert på at det hadde positiv effekt på gutten.

Har som deg lest at alle babyer blir undersøkt av osteopat i england ved vakumfødsler eller andre tøffe fødsler..

Skrevet

tok litt tid før jeg fikk skrevet mer her.

Lille my: tusen takk for tips om linken til high need babies1 Jeg opplever det samme som du sier, at det er en skikkelig klump i halsen når jeg leser dette. Har nok ikke skjønt før nå at vi kanskje har en krevende unge, og det er på en måte veldi godt å få det litt bekreftet. Men likevel fikk jeg en følelse av at kanskje ikke babyen vår går helt under denne high need definisjonen, ikke det at han er krevende, men at jeg føler det er og har vært mer en utløsende årsak til at han er krevende. så da jeg leste mye av det andre har skrevet om sine opplevelser på linken som er lagt ut ovenfor om kiss-kiddforum, følte jeg HVERTFALL at jeg hadde "kommet hjem". Jeg har jo visst siden han var 5 uker at han har kiss-syndrom, men har liskom ikke satt meg ordentlig inn i hva det innebærer siden han fikk behandling og ting gikk sånn tålelig greit. Men etter tilbakefallet nå og etter å ha lest masse på dette forumet, begynner jeg å se sammenhengene om hvorfor han har vært så krevende, vanskelig å underholde seg selv, sen i utviklinga, masete når han ammer, har dårlig søvn med mange oppvåkninger, og ikke minst det at det har tatt meg SÅ lang tid å bli kjent med han, fordi det har vært så vanskelig å forstå om han er sulten, mett osv pga bare rot med den suginga og grining de første månedene. Har så ofte tenkt at jeg må være dum i hodet som har så vansker med å forstå han. Men nå skjønner jeg at det ikke er meg deyt er noe feil med, og at Gutten vår ikke er bortskjemt eller manipulerende, men han har hatt det mye vanskeligere enn andre babyer pga plagene med nakken... veldi trist å finne ut av dette, fordi jeg skulle ønske han var frisk, men også veldi godt på en måte;-) Tenkte jeg skulle bli aktiv på dette forumet og lære meg alt jeg kan om emnet.

Ellers litt kort o hva som har funket for oss:

det viksigste har vært å komme inn i faste rutiner. Fulgte magimetoden til sovecoach, med nogenlunde faste tider for søvn og mat, men søvnen blir jo bestemt av når han blir trøtt da, men det har funket bra med 4-timersbolker for mat, søvn og aktivitet fra han var ca 4 mnd.

smokk, venn og fiende;-)

sove ute på dagen, rugge vogna når han våkner ALLTID etter en halv time, for å få han til å sove en time til.

Holde fast leggetid, og unngå mye spemnnende ting, besøk og herjing, inkludert å bade, siste timen. Da blir han helt i hundre og bruker en time på å sovne.

Flytte han på eget rom. Roe ned før leggetid som sagt, og dulle litt på rommet hans når han er lagt, og ha døra oppe for at han skal høre oss til han har sovnet.

ta han bort fra situasjonen når han blir utrete, avlede med noe nytt. Den babyfeedertingen er helt super, når han blir sutrete fordi han jobber så fælt på gulvet og snur seg over på magen til han blir utkjørt, gir jeg han noe å suge på, så ligger han rolig og koser seg lenge.

Prøve å endre holdning, han er ikke en vanskelig gutt som trenger å få strammet inn tøylene og pent finne seg i å klare å leke alene, men heller hjelpe han med å leke slik at han får en posistiv opplevelse,

Ellers så hadde det vært supert med tilbakemelding fra dere som har prøvd osteopat, lurer på om vi skal prøve det. Forstår det sånn at det kan være aktuelt selv om alle låsninger er rettet opp?

Og så må jeg fortelle at gutten vår er SÅ mye bedre nå etter manuellterapi tirsdag og akupunktur onsdag! Fra torsdag så har han for det meste vært blid og fornøyd igjen, begynt å prate igjen, og klarer å ligge myye lenger på magen uten å sutre, bare sånn "nå jobber jeg hardt" lyd. Og han har på bare to dager lært seg å rotere/åle seg rundt på gulvet, og å med litt hjelp snu seg fra mage til rygg. Han var stiv som en stokk før behandlingen, helt sprøtt hor mye det hjelper. Og fra å ha måttet gå tilbake til amming ett om natten, sov han i overigår til fem, og i dag til 4 før han trengte mat! BANK BANK I BORDET!

Stå på jenter, blir kjempeglad om denne tråden fortsetter;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...