AlmaN Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hei, dette er vel et slags luksusproblem, men jeg spør likevel. Dere får ha meg unnskyldt.. Gutten vår på 7 uker sover veldig lenge på natta, kan sove opptil 6-7 timer i strekk. Det fører til brystspreng, jeg har mye melk. Jeg har ikke ønsket å pumpe ut noe, for det vil vel bare øke produksjonen? Så langt har jeg fått ut kulene ved vanlig amming. Jeg kan jo evt. vekke gutten midt på natta og gi han pupp, han vil sikkert ha.. Men det at han sover lenge på natta er jo en vane jeg helst ønsker å opprettholde.. Til nå har jeg ikke gjort noe spesielt, bare ammet når han våkner, selv om det har vært mye spreng. Men jeg er redd det snart kan bli brystbetennelse eller andre problemer utav dette. Andre som opplever noe lignende? Hva gjør dere?
Litjmora Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Du kan ju håndmelke ut det verste sprenget?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Tulla vår sov også tidlig natta igjennom, og jeg kjenner igjen problemet. Jeg kan bare si at det hos meg justerte seg av seg selv. Men, da hun begynte å sove natta igjennom fra 19:30-tiden til morgenen måtte jeg ta en pumping før jeg la meg selv for å unngå at jeg skulle våkne med for mye melkespreng på natta/tidlig om morgenen. Dette gjorde jeg så lenge jeg fullammet. Nå som jeg delammer (kun morgen og kveld) trenger jeg ikke det lenger. Hun er nå 11 mndr.
AlmaN Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2009 Takk for fint svar Nydelig Tulle! Jeg håndemelker alltid littegrann for å få bort det verste når det er spreng. Til nå har vi lagt gutten når vi legger oss selv, i 23-tida. Han kan da sove til 5, 6 eller 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå