blirjegsnartmamma Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Etter 12 mnd og 17 dager med prøving kommer jeg inn her. Ikke akkurat med brask og bram! Jeg har PCOS, fikk påvist det gjennom ul og blodprøver når jeg var 18, og fikk samtidig beskjeden om at det ville bli vanskelig å få barn. Det var også noe av det første jeg og mannen min snakket om når vi møttes Nå blir ønsket om barn sterkere og sterkere for hver dag, og "redselen" for at vi skulle bli de eneste i vennegjengen med barn er nå byttet ut med "redselen" for at vi skal være de enste uten.. I mars var jeg hos fastlegen og luftet bekymringene mine ang at jeg hadde uregelmessig mens. Jeg har sykluser på alt mellom 65 og 162 dager. Vi tok blodprøver, og fant ut at jeg ikke produserer hormonet progesteron - jeg har altså ikke eggløsning. Ble henvist til Ahus med engang, men de ville ikke ta meg inn. Det gjaldt ikke "liv og død" som de så fint kalte det. I juni var jeg hos en alternativ medisiner i Nederland, som mener han skal kunne hjelpe meg. Så langt har jeg ikke blitt gravid, men andre ting har blitt bedre. Vi ventet over sommeren før vi bestemte oss for å ta saken i egne hender og ringte gyn selv. Var der i midten av oktober, så på ul at PCOS var blitt mindre fremtredende, noe jeg takker naturmed. for. Fikk likevel resept på Provera og Pergo. Ventet lenge før jeg tok Provera, ville så gjerne at kroppen skulle ordne det selv! Nå er jeg ferdig med både provera og pergo, og alle blodprøvene jeg skulle ta etterpå. Det har ikke fungert denne gangen heller. Nå er jeg på dag 42, ingen mens og bare negative tester. Skal tilbake til gyn iløpet av januar for å få svar på blodprøvene, så får vi se om jeg i det hele tatt har hatt el. Jeg er bare 23, og får høre til stadighet at jeg er ung.. Men er det ikke nå det skulle være lett å bli gravid?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Jeg vil bare si velkommen hit. Håper det snart blir din tur. Masse masse lykke til:)
blirjegsnartmamma Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Tusen takk snuppa! No offence, men håper jeg slipper være her så lenge.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hehe, det håper jeg og at du slipper;) Tror du blir gravid snart jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå