Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 hva krever for å få det? jeg har en liten gutt med cp, kreves ikke så mye,men allikavel er det turer inn og ut fra sykehuset, møter, helsestasjon. Føler jeg er mye borte fra jobb og ser for meg at det går greit å jobbe 50%! Er dette mulig? Noen andre?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Kommunene er ikke pålagt å gi omsorgslønn, det er en "kan"-ytelse, ikke en "skal"-ytelse. Så forskjellene er veldig store alt etter hvilken kommune du bor i. Har hørt at kommuner krever at det er søkt hjelpestønad først, før de evt innvilger omsorgslønn, og har også hørt at noen kommuner krever at du er innvilget høyeste sats hjelpestønad, men vet ikke dette for sikkert altså. Det som er helt sikkert, er at du får ingenting uten å søke. Vi fikk beskjed fra kommunen vår at det var ingen vits i å søke, men jeg søkte likevel, og fikk lønn tilsvarende lønnstap pga at jeg pga alvorlig sykt barn (som nå dessverre er død) hadde måttet byttet jobb og gå ned i stillingsprosent. Vi hadde høyeste sats på hjelpestønad, og hadde avlastning fra kommunen. Vet noen kommuner bruker avlastning som argument for å evt redusere omsorgslønna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå