Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Mannen min sto opp kl 06, og da ville plutselig snuppa også opp. Hun pleier å ville opp kl 09. Sukk. Hadde jo vært ok hvis hun sov på dagtid, men her blir det bare 30 minutters lurer i løpet av en dag, hvis vi ikke triller. Og triller vi så får jo ikke mamma'en sove. Og i dag er det i tillegg nesten 16 minusgrader, så er litt skeptisk til å ta henne med ut. Ser med gru på hvordan det blir til kvelden med overtrøtt baby, trøtt mamma...håper det blir mildere ut over dagen. Bare et lite sukk fra meg! Hehe!
Hermione_77 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Godgutten her sovner også stort sett bare om vi triller, men nå har det vært over 10 minus siden 5.juledag, så vi har ikke vært ute siden da. Jeg begynte faktisk å gå fram og tilbake på gulvet med vognbagen over skuldra.... Ikke veldig praktisk i lengden akkurat. Så fant jeg ut at han også sovnet om jeg satte bagen på fanget mitt og lagde litt bevegelser. Når han sovnet la jeg ham på soverommet slik at det blir litt kjøligere der han ligger. Stort sett våkner han igjen etter 30 minutter, men noen ganger kan jeg bare løfte opp bagen og gynge den fram og tilbake noen ganger, så sovner han igjen. Da kan han plutselig sove 2 timer til. Han sover i alle fall mye bedre når jeg legger ham på soverommet enn om han sover nede i stua. Tror dette har både med temperatur og støy å gjøre. Han har nok arvet mitt sovehjerte og sover forholdsvis lett
3 søte små Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Herregud å du klager her inne!Alt er jo galt og veldig usikker av deg!Stol mere på deg selv,så går alt mye bedre!Ganske normalt en en bebis våkner kl 6!Lykke til videre,ikke for å være slem jeg skriver dette altså!Bare lagt merke til at du virker veldig usikker,du kjenner barnet ditt best og vet best!!
Barbafin Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Unødvendig å kritisere når noen kommer med sånt hjertesukk, synes jeg. Jeg skjønner deg veldig godt, jeg. Til å begynne med gikk jeg stort sett rundt med panikk og kontstant søvnunderskudd. Dagene var ufattelig lange og jeg var usikker på det meste. Det er normalt! Det går heldigvis over. Du blir mer sikker etterhvert og småen begynner å sove mer både natt og det blir også mer skikk på rutinene og dagen. Bare hold ut og kom med de hjertesukkene du trenger.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Elise og en i magen: det der var skikkelig ufint! Jeg skrev det ikke for å klage, bare sukke litegrann. Det burde da være lov her inne. Det er faktisk ikke lett å ha babyen alene hele dagen og natta når du vet at det blir hyling når hun blir overtrøtt. Er ikke mest for min skyld jeg vil at hun skal sove, men jeg vet at hun har det bedre når hun får nok søvn. Jeg skal alltids klare meg. Problemet er ikke at dagen startet kl 06, det må man jo regne med, men at dagen så ut til å bli 14 timer lang uten søvn på snuppa. Skjønner heller ikke hva du mener med usikker, jeg vet faktisk at jeg er en veldig god mor. Nettopp derfor jeg vil at hun skal sove. Du har sikkert en baby som du kan legge i vogn eller seng og som da sover 1-2 timer uten at du må trille. Heldige du. Og jeg håper du slipper å bli møtt med et så tåpelig svar hvis du noen gang trenger å lette hjertet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå