Gå til innhold

Hvordan har dere høygravide det om dagen?

Anbefalte innlegg

Jeg har merket en endring i formen i det siste gitt...

- det er vondt i magen og inni ryggen om natten

- bekkene krangler (jeg har ikke bekkenløsning)

- det tar utrolig lang tid før jeg kommer meg i form om mårningen...

er skikkelig dårlig fra jeg står opp til langt utover dagen..

- føtter, fingre og ansikt hovner opp om en annen.. så går de ned for så og hovne opp igjen..

- søvn er luxus ikke en selvfølge.. =)

- Og.. jeg har sånt sug etter ting å spise... eller bare spise generelt..

Noen andre som har det slik??

Fortsetter under...

hei.

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. I tillegg så syns jeg nattesøvnen blir dårlig fordi jeg våkner mange ganger og bare lurer på om det ikke snart skal skje noe. Har 5 dager igjen til termin så jeg håper at hun snart har tenkt seg ut.

I morgen begynner skolen igjen for våre 2 andre barn så det skal vel skje i natt tenker jeg slik at første skoledag etter juleferien blir litt spesiell for de.

Vi får bare trøste oss med at vi ikke har lenge igjen.

Nå om dagen er det ikke så gøy :(

hadde termin i går, og ser ikke ut til at hun vil ut ennå.. Har hatt kraftige kynnere og nedpress i ca tre uker, så er rimelig sliten etter høytiden (hvor man egentlig stresser nok uten å i tillegg være høygravid)..

søvnen er det også dårlig med.. sover max tre timer om natta.. får sove av og til om dagen da, det er helt herlig :)

Ellers har jeg det greit :P Syns hun kan komme snart, så jeg får andre ting å tenke på! Man går liksom rundt å føler at man bare klager, men sånn er det når man ikke har det så bra.. Er ikke mange som er i toppform som høygravide..

Lykke til :D

Jeg har også et kranglete bekken, søvn er det også lite av! Hehe. Sovner i tre-fire tiden på natta, men kan være lysvåken klokken 8 :) Og ja, matlysten er dessverre stor, selv om det ikke er plass til så mye..

Strekkmerkene har smålig begynt å melde sin ankomst rundt navleområdet, jeg som trodde jeg skulle slippe.. :( Har også vondt i øverste del av ryggen, men sånn er det når man bærer på en tre-fire kilos baby inni seg samt som man kanskje selv har gått opp et visst antall kilo.. Termin på søndag nå, så håper ting skjer rimelig kjapt. Folk sier man skal nyte den siste tiden man har alene, men det greier ikke jeg. Går bare rundt å gleder meg til å holde babyen min i armene for første gang, samt som jeg går rundt å tenker på navn ;p Heh.. Men sånn er det.. Lykke til alle sammen :)

Apropo det å nyte den siste tiden... er ikke det de alle sier de som har født... "jeg angrer på at jeg ikke...."

men tydeligvis har svært få fått det til ;) Det er ikke så lett å nyte dagene som de er nå.. og vi lengter vel alle sammen noe innmari til å se fjesene til de små søte englene våre.. holde dem og kose med dem.

Jeg prøver å kose meg så mye jeg kan.. men ÅRH.. GLEEDER MEG!!!!!

Jeg er LEI!! 10 dager til termin, og veeeeeldig klar for å få ut minsten nå altså!

Føler meg rett og slett bare sliten og veldig trett...søvn er, som nevnt tidligere her, absolutt ikke en selvfølge.

Bekkenet er blitt betraktelig mye bedre nå som lillegutt ligger så langt nede, men han presser desto mere på blæren - noe som fører til HYPPIGE toalettbesøk på nettene og ellers.

Har mye vann i kroppen, og føler meg til tider som en oppblåst ballong...ser utrolig frem til å få av disse kiloene!

Matlysten er på bånn...det eneste som glir ned om dagen er søte epler og mandler.

Ellers så skulle jeg gjerne hatt en spole-knapp slik at jeg kunne spolt frem til fødsel....ventetid er saktetid....altfor-sakte-tid!!!

Men hver dag er en dag nærmere målet prøver jeg å si til meg selv:)

Annonse

Jeg kan også skrive under på det som er skrevet her, ang både søvn å diverse.

Kjedelig å bare gå vente å bestandi ha barnepass å bilen klar liksom.

Skal også bli godt å kunne sove på magen og å snu seg i senga uten masse sukk og stønn hehe

Jeg klarer meg tålelig, selv uten god søvn. Eneste er at jeg ikke orker gå noe særlig mer enn noen hunde meter før jeg får vondt i ryggen. Det er rimelig hemmende synes jeg. Har hatt to turer til Ikea der jeg har blitt kjørt rundt i rullestol ;)

MEN! Jeg har ikke tid til å føde enda og synes det er helt greit om poden holder ut litt lenger, for jeg har satt igang en masse sy-prosjekter. Og det er veldig moro. Anbefaler de av dere som venter veldig å finne på et gøy lite prosjekt i ventetiden. Mye kan gjøres sittende i sofa også :)

Føler meg veldig heldig i forhold til flere av dere her. Jeg har 16 dager igjen til termin og heller få plager i forhold til det. Ikke har jeg bekkenløsning, og ikke løper jeg på do i hytt og pine. Er vel i snitt oppe en eller to ganger om natta, og ellers sover jeg veldig godt.

Jeg har en mage som er litt i veien og som gjør meg ganske treg, men ellers har jeg det i grunn veldig bra. Gleder meg selvfølgelig til den lille kommer, men er ikke så veldig utålmodig ennå. Han ligger i seteleie da, så skal på ultralyd på torsdag, så vi får se hva det fører til.

Jeg føler meg også ganske så heldig. Har 16 dager igjen til termin. Sover litt årlig noen netter, men stort sett sover jeg nesten hele natten. Går tur hver dag(selv om jeg har hatt bekkenløsning hele veien. Er bedre nå som lillegutt har sunket litt). Var ute å kjørte akebrett og kjelke i går. Utrolig morro. Har vondt i ryggen, men det har jeg hatt siden jeg var 17, så det er ikke noe nytt(lært meg å leve med det). Føler ikke at noe er på gang eller at jeg har mer eller mindre matlyst enn vanlig. Så denne lille rakkeren kommer nok etter termin.

Har lagt på meg 11 kilo så langt(men bare på magen). Ikke har jeg noe særlig vann i kroppen, eller hovne bein heller. Så jeg takker og bukker for den fine formen:) Men gleder meg enormt til han kommer ut:) gleder meg til å se hvordan han ser ut liksom:)

Fint å lese at noen flere enn meg faktisk kan si at de har det bra!

Jeg har forståelse for at man blir lei dersom man har mye plager, men noe må man da regne med? Jeg har selv siden for et par mnd siden ikke kunnet stå eller gå noe lenge av gangen pga vondt i føtter og bekken, men det er bedre nå (tipper hodet har festet seg). Er våken på nettene pga kynnere og do-springing, men det er jo heller ingen stor overraskelse? Ble som vanlig mye styr i jula, så nå håper jeg følselen lar vente litt på seg, slik at jeg kan nyte noen dager hjemme alene. Storebror er i barnehagen og får herjet fra seg der. Jeg kan ligge på sofaen å sløve, lese, se på hjernedøde tv-programmer, sitte med pc, finne meg et håndarbeid, fremkalle bilder, ta meg et langt bad, rydde litt i huset eller dra på besøk (og håpe vannet ikke går i sofaen til naboen feks..)

Etter at ungen er kommet ut styrer den av erfaring hele dagen, mange med meg har opplevd at selv det å spise og få tatt seg en dusj må planlegges nøye. Lurer på alle dere som er så leie nå, hvordan kommer dere til å ha det etter 10 gangen ungen er våken på natta, når brystbetennelsene kommer, ungen skriker uten at dere skjønner hvorfor, været er for dårlig til å gå ut i med en nyfødt osv? Skal dere være skrekkelige leie da også? Er ikke ute etter å provosere noen nå, men det er jo greit å være litt realist? Når man nå først har valgt å bære frem et barn bør det jo ikke være noen overraskelse at det kan ta 42 uker, og at det kommer til å merkes på kroppen?

Er som sagt ikke meningen å provosere noen nå, har bare tengt på dette en stund og nå har jeg fått det ned sort på hvitt.. :)

Har 8 dager til termin og etter mye trøbbel tidligere i svangerskapet, kvalme, bekkenløsning, blodmangel og jernmangel, har jeg nå endelig blitt i bedre form. Føler meg faktisk bedre nå enn jeg har gjort de siste 9 mnd! Må en sjelden gang opp på do om natten, sliter litt med nattesøvnen, men det tar jeg igjen på dagtid!

Jeg er kjempeklar for å føde, men som noen andre her prøver jeg å nyte denne siste tiden før nye babyen kommer. Har to gutter på 3 og 4 fra før, de er i barnehagen nå da, så jeg vet å nyte alenetiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...