Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Rett ved siden av neglen på storetåa er det rødt og ser sårt ut.. Kan nesten se ut som neglen har grodd litt feil. Jeg har ikke sett noe lang negl der heller.. Det virker ikke som det er vondt for han for han reagerte ikke når jeg tok på det. Men det ser ikke så bra ut synes jeg.. Tror jeg tar en tlf til legen i morgen. Hva gjør man med sånt? hvis det er en negl som har grodd feil?
mamarama og lille banan Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 det kan være begynnelsen på en inngrodd negl. prøv å se om noe av neglen er på vei inn i huden, i så fall prøv å klipp det bort. får du ikke det til, bør du kontakte legen så det ikke blir betent.
Sunniva78 har to små Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Dette hadde gutten min da han var 4 mnd... Det kom verk ut da jeg trykte på, og det var tydelig vondt. Fikk beskjed om å aldri klippe neglen i bue, men rett av. Ellers kan de vokse seg inn på kantene, og det blir betent. Jeg hadde gjort det rett, men hadde klipt for langt ned... Fikk en bakteriedrepende salve som jeg smurte på, og etter noen dager var det bedre.
Lillemille*** Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Sønnen min på 4 mnd hadde det samme for et par uker siden. Var ikke klar over at det hadde sammenheng med hvordan man klipper negler, men det skal jeg huske til neste neglklipp! Jeg tror nok jeg har klippet i bue tidligere. Jeg gikk ikke til legen, men vasket føttene hans med Antibac-servietter to ganger daglig, og det ble bedre med en gang. Nå er det helt borte. Det virket ikke som om han hadde vondt når jeg tok på det, men det så ut som en stor rød hud-boble på siden av stortå-neglen.
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 takk for tips alle skal tenke over hvordan jeg klipper de neste gang. Lillemille*** det du beskriver høres ut som det samme ja.. skal studere det igjen når han våkner og ser det litt bedre ut skal jeg prøve med antibac, hvis det er like ille ringer jeg til legen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå