*lilleme* Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 farging er ikke det, men bleking og perm er ikke bra..
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 tull og fanteri... Farge er like "farlig" som bleking og perm.... Håret endrer seg under graviditeten og du kan risikere å sitte igjen med en helt annen farge enn i utgangspunktet. Jeg går til frisören min å fargen/bleker håret 1 gang hver 6 uke... tviler på at en frisör ville gjort det om det var farlig... Men det er jo klart at man skal holde seg borte fra så mye kjemiske greier som mulig. Det finnes jo frisörer som er gravide også......
Divinity Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 nei, det er ikke farlig. Men, pga store hormonforandringer i kroppen, kan håret reagere anderledes på fargen. Så om du farger det mange nyanser fra din naturlige hårfarge, kan du risikere f.eks grønt hår selv om hårtypen din ikke har hatt problemer med det før.
signaturen Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 vil tro det er lurt å ikke overdrive bruken, men en sjelden gang skader vel ikke. jeg prøvde å farge håret mitt, og bleke det et par ganger da jeg var gravid, men vistes ikke i hele tatt. fargen vill ikke sitte:p
nr.2 på vei =) Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 hvordan tror dere frisører kan jobbe hele svangerskapet hvis alle kjemikaliene er farlige???? da skulle jo frisører fått svangerskapspenger hvis det var farlig. Det var for 100år siden at frisørprodukter var farlige. Så det er bare å farge, bleike og krølle i vei! men vær obs på at resultatet kan bli litt annerledes når du er gravid, pga hormonene. Til meg f.eks blir fargen blass og transparent når jeg har farget håret da jeg var gravid. hilsen frisør.
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Jeg lystoner etterveksten min hver 3-4 uke, håret vokser intenst fort når jeg er gravid og jeg er mye mørkere når jeg er gravid. Er normalt lyskommunegrå, nå er jeg mørk blond.. kjempefestlig farge! Håret mitt blir akkurat som før når jeg lystoner det nå som gravid og det er superdeilig å se bra ut på hue i det minste når resten av kroppen bare eser ut !! det finnes ikke farlig, så farg, blek, strip og kos dere i svangerskapet jenter! Hilsen ei som også er utdanna frisør
En blå å en rød:) Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Vent med ny hårfarge Miljøorganisasjonen Grønn Hverdag (et uavhengig nettverk av enkeltpersoner, grupper og organisasjoner) mener at hårfargemidler er et av de skumleste kjemiske produktene gravide kan bruke. – Vi fraråder gravide å farge håret sitt fordi alle produkter som huden blir påført kan komme inn i kroppen til den gravide og fosteret, sier miljørådgiver Brita Haneberg i Grønn Hverdag. – I hårfarge er det en del stoffer som vi mistenker at kan være helseskadelige. Resorcinol, som er et av de mest brukte fargestoffene i hårfarge, står på EUs liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekt. Slike stoffer kan blant annet påvirke kjønnsutviklingen og fruktbarheten. Hvis hårfargen inneholder dette virkestoffet, skal det stå på etiketten. For å være på den sikre siden, mener vi at gravide og ammende bør unngå å farge håret, sier Haneberg. Hun gir samme råd til gravide når det gjelder selvbruningskremer. Enkelte inneholder stoffer som Grønn Hverdag fraråder. fant dette på GRAVID sine sider... (link: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article259638.ece )
En blå å en rød:) Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Må legge til at jeg jobbet som assistent i en salong engang, å samtlige frisører fødte for TIDLIG...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå