Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har målt HcG nivået mitt to ganger etter SA, pga at jeg er kvalm enda. To uker etter SA var det på 600, og tre uker etter SA var det på 300.....synes det er så rart at det er såpass høyt enda. Er fremdeles kvalm....kan HcG nivå på 300 gi kvalme?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Ingen? Synes jeg får så dårlige svar fra sykehuset. Er kvalmere nå enn da jeg var gravid, og det bekymrer meg. Vet jo ikke om det har med graviditeten å gjøre, eller om det er noe annet
englebasse Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er kvalm er med. Jeg var ikke kvalm da jeg var gravid. Jeg har fått tatt den første blodprøven, men veit ikke svaret enda. Så eg veit ikke meir enn at jeg er kvalm og svimmel. Og har SA.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 HcG nivået ditt er forsåvidt ikke så høyt. Det tar ofte tid før den forsvinner ut av kroppen selv om det har en relativt kort halveringstid. Jeg fjernet venstre eggleder etter en graviditet utenfor livmoren i november og 4 uker etter operasjonen var HcG på 1400. Kroppen skal jo komme seg igjen etter en SA og en reagerer veldig ulikt. Tror ikke at kvalme er uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Live82: Hvor lenge siden er du du hadde en SA? Er du kvalm hele tiden? Det er jeg :/ Kan liksom ikke skjønne at det skal ha med noe annet enn graviditeten å gjøre, pleier aldri å være kvalm ellers. Mister lysten på å prøve igjen pga denne hersens kvalmen. Skal måle HCG på nytt på fredag, og ny UL da om det fremdeles er HCG i kroppen. Blir i såfall min tredje UL etter SA. Blæh! Jeg er lei.
babylovve Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Hei! Høres ikke noe særlig ut å være kvalm hele tiden. Man blir mint på hva man har mistet. Jeg føler meg litt svimmel til tider, men kjenner en ny letthet i kroppen. Hadde SA for 1 mnd siden. Har dere fått menstrasjon etter SA da? Jeg var hos legen nå, (trengte sykemelding for influensa). Spurte om jeg skulle ta en blodprøve for å sjekke HcG nivået da jeg fikk beskjed om å gjøre det fra sykehuset. Fastlegen min sa at jeg ikke trengte det, siden jeg har fått menstrasjon.... Jeg stoler på min fastlege, men undret meg over at hun egentlig overprøvde sykehuset. Ja ja. Klem
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har ikke fått igjen mensen nei. Noen som vet om mine symptomer tilsvarer feks blæremola? Eller vil det alltid bli oppdaget på innvendig UL?
*toppris* Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 jeg har hatt SA på ene tvillingen i går.... tok blodprøver idag pga på ul var det usikkert om den andre er i live... skal ta nye på torsdag.... fikk beskjed om at i løpet av 48h skl hcgnivået ha økt, doblet seg dersom jeg fortsatt er gravid... gav det noen svar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå