Gå til innhold

Hjelp!! Brystbetendelse på vei????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg holder på å få brystbetendelse!!!:-)

1/2 det høyre brystet e helt hardt og småklumpete....

Har prøvd å masere-varm dusj-amme samtidig så eg masere-varmepute...Men det vil ikke løsne opp...

Noen som har noen andre forslag til ka eg kan gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føles det varmt og er det rødflekket? i så fall bør du komme deg til lege, for da er det nokså sikkert betennelse. det kan være at du har bare tilstoppede melkekanaler - det er det som er klumpene. de må du prøve å massere bort, det funker best hvis du masserer mens du ammer. hvis du har varmeflaske, kan du prøve å legge det på puppene. det er viktig å amme/pumpe hyppig hvis du har fått eller holde på å få brystbetennelse. jeg ser at du har prøvd mye av dette, og da er det litt rart at ingenting av dette fungerer. anbefaler deg å uansett ta en telefon til legen i morgen, kjempekjekt hvis du greier å hindre brystbetennelsen å sette seg.

jeg anbefaler deg å lese denne artikkelen: http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=910535

Skrevet

Takk for svar!!

Nei det er ikke rødt.. Ikke enda ihvertfall.. E litt vondt når eg tar på brystet ja.(men bare litt) Det var ikke varmt - men nå har eg masert+dusjet så mye - at nå e det varmt...;-)

Har prøvd å pumpe og pumpe - men det kommer ikke noe ut.

Får se om eg heller få ta en telefon til legen vist det ikke blir bedre ja..

Skrevet

Jeg fikk en tilstoppet melkegang i jula. Da var det hele gangen fra vorten og helt til "roten" av brytet som ble hardt, akkurat som spreng i bare en gang. Masserte og dusjet og fikk det ikke bort. Til slutt så pumpet jeg meg, og samtidig så bare presset jeg hardt på det harde. Da stod spruten i over fem minutter fra denne melkegangen!!! Og det løsnet seg opp:) Heldigvis. Vet ikke om det er noe av det samme du har, men for meg så hjalp det altså å presse på området, ikke massere. Trengte litt mere hjelp for å komme ut, liksom.

Skrevet

har hatt både bettendelse og tilstoppet melkekjertel....fikk feber og var dårlig 4 dager når d var betendelse.da var det rødt og glovarmt.

når jeg hadde tette kjertler,var det vondt/ømt/klumpete/....da var jeg snar å legge på ullinnlegg,pluss at jeg hadde varmeflaska liggende på brystkassa,hhvilende ned på brysta.er viktig å holde de varme da.får håpe du klarer ta det før det blir verre.det har gått raskt over med meg de gangene,og da har jeg tatt varm dusj,ullinnlegg...vær veldig forsiktig når du masserer,så d ikke blir mer irritert....lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...