Linnsy77 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Gutten min har fått en stygg uvane med å slå når det er noe han ikke får lov til. Hvordan angriper man dette på riktig måte? Jeg tar han for dette, og snakker strengt til han, men virker ikke som om han tar det til seg. Noen som har noen effektive metoder? Han har også lett for å kaste ting dersom han blir sinna.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Huff, det hadde vi store problemer med også. Det eneste som hjalp for oss var å ignorere, når han ikke fikk oppmerksomhet for det lenger, sluttet han. Du kan jo prøve det en stund.
Linnsy77 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 Ja det er vel kanskje det beste å gjøre. Blir det ikke så interessant lenger når ingen reagerer på det. Men syns det er vanskelig det å ikke skulle ta han for det også, føler andre ser på meg og etterlyser at jeg skal ta han for det. Han vil vel slutte med det en eller annen gang..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Høres akkurat ut som vår gutt på 16 mndr. Og det er storebror som må ta de fleste slagene. Jeg tror også at det aller beste er å ignorere det, for det er nettopp oppmerksomhet de er ute etter. Men det er slett ikke lett å la være å ta de for det da.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Har heldigvis ikke en gutt som slår, men hadde en gutt som lett ble sint (begynte da å skrike og gjerne kaste ting han hadde for hånden). Holdt lenge på å snakke strengt til han når han fikk disse "anfallene" sine, prøvde og en periode og ignorere han..uten at noen av delene hjalp. Den siste uken har vi begynt å sette oss ned på kne, holde på han og prate rolig til han at vi ikke vil ha slikt tull, at vi skjønner at han blir lei seg når han ikke får det som han vil men det er ikke noe vits å bli sint. Dette har faktist hjulpet utrolig mye, de siste dagene har det vært max ett/to raserianfall for dagen, som går fort over Han skjønner nok ikke alt vi sier...men tror han skjønner en del (forstår mye av det vi sier til han selv om han omtrent ikke prater selv). Ett tips til hvordan takle at han slår andre er å trøste den som blir slått med en gang, og ignorere han som slår til ting har roet seg. Da får han se at det er de andre som får oppmerksomhet og ikke han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå