Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Gutten min har fått en stygg uvane med å slå når det er noe han ikke får lov til. Hvordan angriper man dette på riktig måte? Jeg tar han for dette, og snakker strengt til han, men virker ikke som om han tar det til seg. Noen som har noen effektive metoder? Han har også lett for å kaste ting dersom han blir sinna.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Min datter på snart 20 mnd har samme uvanen. Hun har blitt flinkere nå, men når hun blir sinna nok så kan hun både slå og kaste. Jeg fant ut etterhvert at det ikke hjalp å si fy. Så nå sier jeg at mamma får "au au" når hun slår. Da sier hun "au au" også ser hun ned i gulvet. Tydelig at hun skjønner at hun ikke skal gjøre det.
07 +08:) +10:-) Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 jenta mi på 20 mnd kan også finne på å slå, men tror ikke hun gjør det for at hun vil skade. hun syns det var artig da noen lo av ho en gang ho gjorde det:( De gangene jeg har vært streng til ho har ho bare flira til meg. Jeg prøver å ikke bli sint (ekstra oppmerksomhet) og bruke nei og ikke ord, prøver å forklare med rolig stemme at det blir vondt (au au) osv og at ho må kose istedet (viser ho hvordan). det virker ganske bra her ihverttall. jobber med små barn til vanlig og da virker det også bra å forklare og forklare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå