Gå til innhold

Ønsker å studere Juss online. Noen med erfaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et annet land og kunne godt tenkt meg å studere juss på nett. Noen som har erfaring med dette og eventuellt vet hvor mange år jeg kan gjøre unna på denne måten? Målet er litt udfinert, men vil gjerne ha fordypning i luftfart.

Fortsetter under...

Skrevet

Trodde ikke det gikk an jeg. Er vel lukket studium, det nå, med obligatoriske oppgavegrupper ol. Er i allefall sånn i Bergen.

Skrevet

Jeg studerer jus ved UiO, tror ikke man kan studere jus via nett, men mulig man kan ta første avdeling? Det er mye mer obligatorisk nå enn det det var før, så det er ikke i så stor grad basert på selvstudium.

Skrevet

Da jeg studerte juss ved UiB var studiet lukket - både for 1. studieår og resten. 1. avd var ikke lukket før den nye studieordningen trådte i kraft - men har aldri hørt om at det skal ha vært mulig å studere juss over nettet.

Skrevet

du kan jo bli inmatrikulert, registrere deg, og levere inn alt det skriftelige arbeidet. folkeuniversitetet har alltid hatt et tilbud om 1. og 2. avdeling. men alt det var jo når det var embedsstudium. nå er det jo bare master og da er det så mye nytt som gjelder.

denne reformen for høyere utdanning har jo bare vært sorgen ikke bare for juss studiet og det faglige nivået, men for mesteparten av undervisningsinstitusjonene. ikke alt er fremskritt desverre.

fokus på alle disse tingene bør da vel ikke være å komme inn, men å komme ut med best mulig resultat, så de fagene som åpner for det bør rekrutere bredt, og silingen skje underveis.

Annonse

Skrevet

Juss er mest et diskusjonsfag. Man må ha et studiemiljø rundt seg for å komme gjennom et så langt og tungt studie. Mener ikke å mose håpene dine, men jeg har studert juss kort selv (på juridisk kontormedarbeiderstudie) og er omgitt av jurister og jusstudenter på jobb. Du kan jo kjøpe bøker om emnene på nett, men det kommer ikke opp mot forståelsen som kommer fra å diskutere med andre studenter og lærere.

Vanlig tid på universitetet er 5,5 år

Skrevet

Skulle ønske at mange flere studier kunne gjøres online. Det burde jo være mulig med dagens teknologi. Syntes reformen suger og det syntes mange av de ansatte ved universitetene også. Fagelig og praktisk.

Skrevet

Du har kanskje rett i at jeg kan søke vanlig opptak, og levere inn skriftlige matriale. Så lenge det ikke er oppmøte plikt.... Takk for svar, alle sammen.

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å skrive på masteren min ved UiB. Og kjenner EN person på mitt kull som jeg prater med. Og da lite faglig. Er ikke noen dårlig student, og jeg er veldig flink å snakke for meg. Men hadde aldri de veldig store ambisjoner på å bli venner med alle på skolen... Faglig har det liten betydning. Hadde kanskje syntes studiet var gøyere med flere kjente, men sånn gikk det.

Faglig er jeg nok helt på høyde med de fleste :) Så er ikke noe MUST å omgås andre i den forstand. Lærer mye gjennom oppgavene ..

Skrevet

UiO har i alle fall svært lite undervisning med oppmøteplikt. Går 3. avd. nå, og hadde kun møteplikt på seminarundervisningen på ex.phil. Men ex.phil. kan tas som privatist. Det er heller ikke noe obligatorisk skriftlig arbeid, men unntak av eksamen. Derimot, så har man ekstremt godt utbytte av den informasjonen man får på forelesninger, som et suplement til pensum.

Men, online studium (om slikt finnes) er ikke godkjent som juridisk embetseksamen. Kun mastergradene ved norske universiteter (UiO, UiB og UiT) er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...