Gå til innhold

Gruer meg litt til barnehagestart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen begynner småen i barnehage - eller vi begynner tilvenning i morgen - han er 12,5 måneder. Kjenner at jeg gruer meg litt, dette året har gått vanvittig fort! Vi har delt permsjonen så jeg har jobbet 60 % i høst, ogjobbet 20 i fjor vår, men det blir hardt å jobbe 100 :(( og ikke minst at alle tre skal tidlig opp og ut av huset, til nå har det jo vært så greit med netter og soving - gutten sover som regel hele natten - men de gangene han ikke gjør det så har jo en av oss hatt grio og kunnet sovet med han på dagen, og han har kunnet sove lengre selv, så da har det ikke vært noe stress, men nå skal vi jo opp alle, pluss at vask, rydding, handlig -alt må vi ha tid til :) Jeg vet jo at alle andre klarer det, så jeg regner med at vi klarer det og- bare gruer meg litt nå.

Jeg jobber og veldig langt unna, 2 timers reiser hver vei, så faren må ta nesten alt av levering og henting - og jeg er langt unna viss det skjer noe :( gruer meg og litt for alt jeg ikke vet- vil han trives, får han venner, vil har gråte mye- det er jo en stor ovetgang for en liten tass. Men men, vi får bare prøve og så gårm det vel helst bra.

Skrevet

hei=)

det skal nåkk gå kjempefint!

lykke til imorgen!

Skrevet

Gruer meg jeg også, tillvenningen starter i morra!

Bli mye nytt å forholde seg til får både foreldre og barn nå, blir stressa av å tenke på alt jeg må organisere av klær til bhg, levere sånn at jeg rekker å komme meg på jobb i tide, handle mat, få litt kosetid før soving osv osv.

Jeg jobber bare 15min vekk fra bhg og syns det er langt nok, 4timers kjøring hver dag høres slitsomt ut i tillegg til alt det andre som skal klaffe!

Jeg trøster meg med at tusenvis av foreldre har klart dette før oss, og etter en stund blir det nok god rutine på ting, men kommer nok til å være rimelig sliten på kveldene framover, og kommer nok til å sette mer pris på helgene framover enn det jeg gjorde når jeg var hjemme med datteren vår!

Jeg ønsker både meg selv:-) og HI lykke til i morgen, det går nok bra!

Skrevet

Jeg sitter også her og KNALLGRUER meg til lille på 20 mnd skal ha sin første bhg-dag i morgen!

Vi sover vanligvis til 9-10 hver dag, og nå må vi myye tidligere opp, hun våkner mye på natta enda, og det blir sikkert mye stress kan jeg tenke meg:S

har dere fått mye info om bhg.start/tilvenning?

vi vet ikke annet enn at vi skal møte kl 1000..

Skrevet

Det er bra vi er flere - tenker vi er mange som har en liten som begynner i morgen, eller de nærmeste dagene.

Vi har fåtten del infor, men det er et standarsbrev som de sender til alle i kommunen uansett om de er 1 eller 5, og om de begynner vinter eller sommer, så ikke veldig informativt.

ja, jeg er og litt spent på+ det med organisering- klær, merking, mat osv- mye å huske på med ett :) Tror nok helger og kvelder blir mer verdifulle nå ja, i permisjonstiden har det vært deilig å komme seg ut litt, nå blir nok hjemmelivet mer fristende- har advart venner om usosiale uker fremover :)

Skrevet

Gruer meg jeg også. Sønnen vår begynner tilvenningen neste mandag, da er han 12,5 mnd han også. Han er skikkelig mammadalt, skeptisk til fremmede, og ikke vandt til andre barn (enebarn + nesten ingen småbarn i familien ellers). Jeg har ikke like lang vei til barnehagen som deg, men jeg må ta en ganske lang omvei i forhold til jobb og må faktisk over i en annen kommune siden vi ikke fikk barnehageplass i den kommunen vi bor i.

Gruer meg fælt til hele greia. Pappaen reiser på jobb i Nordsjøen rett etter tilvenningen er over. Da må det fungere. Jeg starter i ny jobb da, og vi har ingen andre som kan hjelpe til med å hente han tidligere heller hvis det skulle bli krøll enkelte dager.

Jeg forstår deg kjempegodt og du har min fulle sympati! Trøster meg med at vi sikkert ikke er de eneste som er nervøse for hvordan det hele vil gå. Det fungerer jo også bra for tusenvis av barn hver dag, og barnehageansatte er nok vandt til å takle litt av hvert. Men allikevel. Du leverer fra deg det mest dyrebare du har....huff, ikke lett det der.

Lykke til i morgen uansett. Føler med deg og krysser fingrene for dere :-)

Skrevet

Jeg gruet meg masse, sov knapt den siste uken, ja skikkelig hønemor! Og synes de første dagene, ukene var tøffe. Å være adskilt fra gutten min som jeg hadde vært 24 timer med i over et år var ikke lett. Å slippe ham fra meg og overlate ham "til seg selv" føltes uoverkommelig. MEN kan bare si at det har gått over all forventning, etter 1 uke så viste han gode tegn til å trives, har en fantastisk barnehage med gode ansatte og han opplever og utvikler seg i rasende fart. At han har fått gode venner viser de andre barna som lyser opp og sier navnet hans når vi kommer.

Bare stålsett dere på at den første tiden blir tøff, å gå fra sitt gråtende barn er mildt sagt grusomt men det går seg til. Og så er det bare å glede seg til alle sykdommene de får første halve året he he.

Lykke til!

Skrevet

Lykke til til alle dere andre og!!

Skrevet

Da må jeg si at det gikk kjempebra i bhg i dag!!!! :-)

Jeg kunne reise vekk i noen timer uten at det var noe problem, nå kan jeg slappe mer av!

Skrevet

Det gikk veldig bra for oss også, jenta trivdes jo:)

MEN..et men ja, jeg fikk enliten nedtur, syns det var så dumt a t alle de andre ungene var mye yngre, og ingen på samme nivå som jenta mi. Dessuten var avdelingen veldig uoversiktlig med hele 4 rom som barna krøp inn og ut av uten at noen kunne se dem hele tiden (jenta mi er den eneste som kan gå...!), og det var INGEN leker som passet for hennes alder (20mnd)- kun babyleker:(

så selv om jenta trivdes så sitter jeg igjen med en dårlig følelse.

var flere andre ting som gjorde meg betenkt.

sukk*

Skrevet

Kjedelig at det var et "men" da!

Jeg som skreiv over her at dagen gikk bra!

Jeg var heldigvis veldig fornøyd, fine nye lokaler tilpasset barn på alder med datteren min, oversiktelig, mange på samme alder, og enig med holdningene til de ansatte, de var veldig opptatt av at jeg skulle være trygg på at barnet mitt hadde det bra, og at vi som foreldre var med å bestemte mye, veldig god service hvis man kan si noe slik om en bhg :)

Jeg sa også at de måtte si ifra hvis det var noe jeg glemte å ta med, klær som ikke var gode nok osv, jeg har null erfaring med å ha bhg barn så trenger litt veiledning i starten, hehe, bedre at de sier ifra til meg om ting vi evnt mangler, istede for at de skal gå å irritere seg over at hun alltid mangler det ene og det andre!

Skrevet

Gikk bra med oss og :) men vi var der bare to timer, så veldig myk start. I morgen skal pappaen og gutten dit, og da skal han gå vekk en-t timer, og så skal gutten være der nesten full dag onsdag, og jeg være vekke noen timer, og så full dag fra torsdag...så vi har jo det verste igjen.

Men- han lekte fint med de andre, det var mange på hans alder, barnehagen åpnet for få måneder siden så veldig mange små. Fine lokaler og greie ansatte.

Det som gjør meg betenkt er at det er en basebarnehage, så litt mange rom å forhlde seg til, og mye frem g tilbake - pluss at halvparten av alle i barnehagen, 50-75 unger skal spise lunsj sammen i et stort rom...det blir støy og venting tenker jeg, men men vi får se hvordan det går før vi klager :)) veldig glad gutt der i dag i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...